A Shuanghuan modellje gyakorlatilag az X5 előző generációjának másolata, és már első bemutatása óta borzolta a kedélyeket a BMW-nél, ahol keresetet nyújtattak be a kocsi Németországból való kitiltásához. Most a bíróság a bajorok reményeinek megfelelő döntést hozott, és elrendelte, hogy az ázsiai modelleket importáló China Automobile Deutschland szüntesse be tevékenységét, valamint azt is, hogy semmisítse meg az összes, még tulajdonában lévő X5-klónt. A kínaiak még fellebbezhetnek, de csekély az esély arra, hogy a bíróság megváltoztatja döntését. Az autókat importáló cég csupán hetekkel ezelőtt kezdte meg az egyébként hazánkban is kapható Shuanghuan CEO árusíitását Németországban.
A kínaiak korábban azzal védték a BMW egykori modelljével szinte teljesen azonos hátsóval rendelkező kocsijukat, hogy azt a kínai kormány jóváhagyta, így teljesen legálisnak minősül. Karl Schloessl, az importálást végző cég vezetője pedig azt állította, a CEO teljesen önállóan készült, és sem külsőleg, sem árban semmi köze nincs a bajorok kocsijához.
Ha a BMW-vel való konfliktusa nem lenne elég a Shuanghuannak, a Mercedes is jogi lépésekhez készül folyamodni a gyártó Nobel nevű minije ellen, ami a németek szerint egyértelmű Smart Fortwo-koppintás. A Toyota még nem adott hírt róla, de elképzelhető, hogy a japán cég is jogi lépéseket fontolgat a Shuanghuan ellen, ugyanis a kínai márka másik modellje, az UFO egy az egyben az előző Toyota RAV4 másolata.
A kínai másolatok elleni hadjárat egyik első győzelmét a Continental aratta még tavaly ősszel, amikor sikerült elérnie, hogy német kereskedők ne árusíthassák az abroncsok gyengébb minőségű kínai klónjait.
Balra a másolat, jobbra az eredeti X5