Visszatér a régi pickup, háromféle kabinmérettel és egy motorral
Manapság rengeteg meglepő megoldással találkozunk az autós cégeknél. Némelyik kitalálja, hogy akkor mától minőségi autót gyárt, a másik meg egyszerre teljesen más modellekre koncentrál. Egyre több zöld autó születik, ugyanakkor a SUV-mánia is tombol egy ideje. A cégek együttműködnek, összenőnek, majd jönnek a közös modellek.
Jó példa erre a Renault-Nissan házasság esete, amely szépen lassan fellendítette a Nissant, de nem mondható el ugyanez a Renault-ról. Igaz, most rengeteg új modellel jönnek elő a franciák, miközben a Nissan kicsit eltérő utat keres. Egyrészt a minőség terén sokat akarnak fejlődni, másrészt nagyobb hangsúlyt fektetnek a haszonjármű-kínálatra - a nagyok szerint ugyanis ebben még mindig nagy lehetőségek vannak, és ezekkel a Nissan is élni kíván.
A Navara túl igényes lett, nem munkacélra vásárolták. A pickup most visszahozza a haszonjármű-jelleget
Első kísérletként átvettek több, már meglévő Renault modellt, így a Renault Traficot (Opel Vivaro) már Primastar néven is lehet kapni, míg a Masternek az Interstar a megfelelője. Ennyit a látszatra japán kisteherautókról, ugyanis a Cabstar és a nagy Atleon már tényleg saját.
A Nissan hagyományosan erős terepjáró kínálata azonban az utóbbi években kicsit átalakult. A jellemzően igásló modellek helyett egyre divatosabb, a munka elvégzése helyett a szabadidő eltöltéséhez való, jól felszerelt, impozáns megjelenésű Nissanok jelentek meg. Éppen ezért akik tényleg kemény terepjárót akartak, azok részben elpártoltak a márkától. Ezt egy igen meglepő húzással próbálja kivédeni a Nissan: visszahozták a kínálatba a régi Pickupot. Szerintük legendás ez a modell, bár erről a hiluxosoknak (Toyota) bizonyára más a véleménye.
|