A több hónapos projekt tovább erősíti a kapcsolatot a két gyártó között, akik néhány nappal korábban tették le közös gyáruk alapkövét az oroszországi Kalugában, Moszkvától 180 km-re dél-nyugatra.
A PSA már nagy tapasztalatokkal rendelkezik az elektromos gépjárművek terén és jelenleg az egyik legnagyobb gyártó a világon a maga tízezres darabszámával. A Mitsubishi célja szintén az, hogy jelentős elektromosautó-gyártóvá váljék, ezért mindent elkövetnek, hogy az i MiEV elnevezésű elektromos miniautó gyártását mihamarabb beindíthassák. A hagyományos i-ből kifejlesztett hátsókerék-meghajtású autócska motorja és akkumulátorai a hátsó ülés mögött helyezkednek el, az akkuk hálózatból tölthetőek, a kocsi végsebessége eléri a 130 km/órát. 2009-ben vezetik be az új modellt a japán piacra, de a Mitsubishi az európai és egyesült államokbeli forgalmazását is tervezi.
Az Mitsubishi Motors Company emellett létrehozta a Lithium Energy Japan-t, egy vegyes vállalatot a GS Yuasa-val és a Mitsubishi Corporation-nel együttműködésben, melynek feladata az i MiEV gépjárművek nagykapacitású és nagyteljesítményű lítium-ion akkumulátorainak fejlesztése és gyártása.