Grönholm győzött legutóbb Törökországban, ő már aligha fog ismételni
Törökországban ér véget a világbajnoki sorozat mediterrán szakasza, Szardínia és Görögország után négy éten belül harmadszor találkozik a mezőny. Itt dől el az is, hogy ki mehet a pontverseny éllovasaként a másfél hónapos nyári szünetre, hiszen legközelebb csak augusztus elején lesz futam, Finnországban.
Törökországban először 2003-ban volt vb-futam, amelyet Carlos Sainz nyert meg, majd utána kétszer Loeb nyakába akasztották a babérkoszorút. 2006-ban nem triplázhatott a francia, hiszen egy kerékpáros baleset utáni vállsérülés miatt nem indult. Távollétében a Ford aratott kettős győzelmet, Grönholm mögött Hirvonen végzett, tavaly, a rotációs elvnek köszönhetően nem volt török futam.
Henning Solberg autója változott, a színezése nem
Az előző két versenyhez hasonlóan hőség, por, és durva utak fogadják a pilótákat, bár volt már olyan, hogy hó esett a magasabban fekvő gyorsaságikon, és az eső, sár sem kizárt. Mindenesetre hátrányban van, aki elsőnek rajtol, Hirvonen el is mondta, hogy elképzelhető, hogy sokba kerül majd Loeb-nek, hogy egy ponttal ő vezeti a bajnokságot, és emiatt ő rajtol majd elsőnek. Nagyjából a 2006-os pályákon zajlik majd a verseny, a három nap alatt - melyek közül az első lesz a leghosszabb - 19 szakaszon 360 versenykilométert tesz meg, aki eléri a célt.
Csütörtök este egy szuperspeciállal indul a rali, 76 páros vág neki a viadalnak. Közülük 16-an WRC-vel, a gyártók értékelésébe is benevezett hat csapat tucatnyi autója mellett Aava, Rautenbach (Citroën), Wilson, és Mikkelsen (Ford) próbálnak szerencsét. A Stobart Fordnál ezúttal is Galli és Henning Solberg a pontszerzőnek benevezett pilóták, míg a Munchi's-nél ismét lehetőséget kap a Jordán Ralin beugró fiatal skót, Barry Clark.
Loeb mindenképpen esélyes, még akkor is, ha első nap ő takarít, Hirvonen mindent megtesz majd, hogy megelőzze, de mindkettejük csapattársa is nagyon gyors lehet: Sordo és Latvala kihasználhatják kedvező rajtpozíciójukat. A Subaru továbbra is sötét ló, az Akropolisz Ralin nem igazán derült ki, hogy milyen potenciál rejlik az új autóban. Ugyan Solberg a második helyen végzett, Atkinson pedig utolsó nap gyorsaságit is nyert, de az igazi próba most következik.
Aigner anno még a Skoda Fabia WRC-vel indult itt, ezúttal egy Evo IX-essel áll rajthoz a PWRC kategóriában
Újra itt lesz a PWRC-s mezőny, 23-an képviselik a kategóriát. Az előző futamon alig maradtak a végére, pedig igencsak össze kell kapniuk magukat az üldözőknek, ha utol akarják érni a tabellát vezető osztrák Aignert. Az előző futamról gyomorbántalmai miatt távolmaradó Mayer Gábor is nekivág a távnak, Tagai Róberttel az oldalán. A pontszerzés nagy szó lenne, de ha a Subaru Impreza is úgy akarja, nem lehetetlen a vállalkozás.
A bukmékereknél nem meglepő módon Loeb a favorit, ő idén ahol célba ért, győzött. Hirvonen a második számú esélyes, Latvala a harmadik, de ebben a sportágban egy pillanat alatt minden a feje tetejére állhat. Az időeltolódás egy óra Magyarországhoz képest.
A világbajnokság állása egyéniben:
1. | Loeb/Elena | Citroën | 50 |
2. | Hirvonen/Lehtinen | Ford | 49 |
3. | Atkinson/Prevot | Subaru | 31 |
4. | Latvala/Antilla | Ford | 26 |
5. | Sordo/Marti | Citroën | 25 |
6. | P. Solberg/Mills | Subaru | 17 |
7. | Galli/Bernacchini | Ford | 17 |
8. | H. Solberg/Menkerud | Ford | 13 |
A világbajnokság állása a gyártók közt:
1. | BP Ford Abu Dhabi WRT | 81 |
2. | Citroën Total WRT | 79 |
3. | Subaru WRT | 50 |
4. | Stobart VK M-Sport Ford WRT | 37 |
5. | Munchi's Ford WRT | 16 |
6. | Suzuki WRT | 10 |
PWRC:
1. | Aigner/Wicha | Mitsubishi | 20 |
2. | Ketomaa/Teiskonen | Subaru | 14 |
3. | Hänninen/Markulla | Mitsubishi | 12 |