A tanulmányt még a 2003-as Frankfurti Autószalonon mutatták be, ám hiába kapott számos pozitív visszajelzést, mivel a Fiat akkor még pénzügyileg nehéz helyzetben volt, a torinói vezetés szüneteltette a projekt folytatását. Állítólag a Fiat újra elővette a kocsit, és bár elképzelhető, hogy már a szeptemberi Párizsi Autószalonon bemutatják a tanulmányautót, állítólag még azt sem döntötték el, hogy összecsukható keménytetős kabrió vagy rendes, zárt kupé legyen az újdonság.
Valószínű, hogy a modell a legkisebb Alfa, a Mi.To padlólemezét kapja, amely a Grande Punto platformjának átdolgozott változata. Marco Tencone, a Lancia formatervezési részlegének vezetője a brit Autocarnak elárulta, ellentétben a retrós megjelenésű 2003-as tanulmánnyal, a széria-Fulvia egy sokkal modernebb, frissebb karosszériájú kocsi lesz, amelynek formai megoldásai több jövőbeli Lancia-modellen is megjelennek majd.