Az idősebbik Solberg negyedik helyen áll, de Sordo és saját öccse is veszélyeztetik pozícióját
Már az első, szombati gyorsaságin látszott, jól spekulált Malcolm Wilson, a Ford csapatfőnöke. Péntek délután szándékosan visszafogta pilótáit, hogy Loeb kerüljön az élre, elkerülve ezzel, hogy az övéinek kelljen a legnagyobb porban menniük. Hirvonen volt a leggyorsabb, mögötte Latvala, a tervek szerint. A második szakaszon ugyanez volt a képlet, a fordosok elhúztak, és máris Hirvonen vezetett összetettben. Ez - a tizenegyedik - pálya nem volt szerencsés a Suzukik számára, műszaki gondok miatt mindkét SX4 WRC kiesett. Loeb hiába ment legjobb tudása szerint, mindent bevállalva, még Galli is megelőzte összetettben.
A tizenkettedik, húszkilométeres próba a tegnap már kiesett, de újrainduló Aava sikerét hozta, de több mint félórás hátránya miatt nem kellett tőle tartaniuk az élmenőknek. Hirvonen további másodperceket akasztott Loeb nyakába, aki ekkor már 19 másodperccel maradt le tőle. Galli autójának hirtelen elgyengülése miatt viszont visszaszerezte a harmadik helyet a francia világbajnok, a Stobart Ford pedig innentől csak útban volt a többieknek - igaz, az olasz rendkívül udvariasan engedte el az utána rajtolókat itt, és a követező szakaszon is.
Petter Solberg nem elég gyors, de az Impreza legalább megbízható
Hirvonen csaknem megduplázta előnyét, és kezdett elhúzni még csapattársától, Latvalától is. Loeb abban reménykedett, hogy délutánra ez a szakasz már tisztább lesz, hiszen reggel is végigment a mezőny rajta, de másodszorra talán még rosszabbnak találta. Belátta: nincs mit tennie, nyomni kell a gázt, és várni a többiek esetleges hibájára.
Latvala és Hirvonen ezt a szívességet nem tették meg neki, és ők nyerték a 15. gyorsaságit is, Sordo előtt. A spanyol időközben feljött az ötödik helyre, melyet Petter Solbergtől vett át. Úgy tűnik, gyors az új Subaru, de még nem veszi fel a versenyt a Fordokkal és a Citroënekkel. A napi utolsó "rendes" szakaszon Hirvonen és Loeb holtversenyben végeztek az élen, Latvala, Sordo, és Aava előtt. Solbergnek csak a hatodik hely jutott, némi meglepetésre Rautenbach egy hetedik idővel mutatta meg magát.
Latvala a második helyen áll egyelőre, vasárnap könnyen előreléphet egyet, de ugyanennyi esély van arra is, hogy Loeb megelőzze
Estére maradt a szuperspeciál, ahol Loeb máris elkezdte ledolgozni hátrányát, ő nyerte a szakaszt. A közönségszórakoztató pálya mindössze 2,6 km hosszú, így nagy különbségek nem alakulhattak ki, de a végeredmény akár ezen a pár másodpercen is múlhat.
Két nap után Hirvonen 16 másodperccel vezet Latvala előtt, de talán lényegesebb, hogy 34 másodperc az előnye Loebbel szemben. Henning Solberg némileg lemaradva már kétperces hátrányban követi a vezető triót, ráadásul komolyan fenyegeti pozícióját a remek napot záró Sordo, és öccsétől is kell tartania a norvégnak. Wilson egyre megbízhatóbb, a hetedik helyen áll, Galli vasárnap alighanem megpróbálja befogni, ha a szerelők meg tudják javítani a Focus WRC-t.
Sordo kihasználta, hogy tiszta pályán mehetett, a nyolcadik helyről feljött az ötödikre, vasárnap tovább javíthat
A PWRC kategória délelőtt egy balesettel indult, Sousa sodródott le a pályáról és ütött el egy óvatlan nézőt. Az élen továbbra is Aigner áll, Sandell még a második, de alaposan lemaradt osztrák vetélytársától. A záró nap előtt Baldacci áll a harmadik helyen, Prokop napközben kiesett.
Vasárnap mindössze három gyorsaságit teljesít a mezőny, de ezek közül kettő 31 kilométeres, így korántsem lefutott a meccs. Kérdés, hogy Hirvonen előnye elég lesz-e, hiszen ezúttal Loeb indul kedvezőbb rajtpozícióból. Akár egy defekt is eldönthet mindent, a végső győztesnek a jó teljesítmény mellett némi szerencsére is szüksége lesz.
A verseny állása a második nap után:
1. | Hirvonen/Lehtinen | Ford | 3:47:37,9 |
2. | Latvala/Anttila | Ford | + 0:16,0 |
3. | Loeb/Elena | Citroën | + 0:34,2 |
4. | H. Solberg/Menkerud | Ford | + 2:08,3 |
5. | Sordo/Marti | Citroën | + 2:14,9 |
6. | P. Solberg/Mills | Subaru | + 2:33,5 |
7. | Wilson/Martin | Ford | + 3:41,0 |
8. | Galli/Bernacchini | Ford | + 5:19,9 |
PWRC:
1. | Aigner/Wicha | Mitsubishi | 4:03:16,8 |
2. | Sandell/Axelsson | Peugeot | + 1:20,0 |
3. | Baldacci/Agnese | Mitsubishi | + 4:07,5 |