A Twingo RS-t hivatalosan még nem is mutatták be, de már elhozták a World Series by Renault hétvégére
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)
Ezen a hétvégén minden hírforrásból azt hallani, World Series by Renault hétvége van a Hungaroringen, amelyre mindenkit szeretettel várnak. Az ingyenes rendezvény apropóján azonban a hazai Renault érdekes kényszerhelyzetbe került, amelyet ügyesen használt ki. A WSR futamra ugyanis elhozták a márka teljes modellkínálatát, amely ugyan logikus lépés, de két autójuk eddig itthon még nem mutatkozott be. Adott volt tehát, hogy be kell mutatni a két újdonságot, miközben a konszernen belüli Dacia új modelléről sem feledkeztek meg.
A WSR hétvége előnapján így egyszerre mutatták meg a Renault első SUV-ját (Koleos), a Twingo sportverzióját (Twingo RS) és a Dacia megújulásának a zászlóvivőjét, a Sanderot. A Twingo ezek közül igazi kakukktojás, ugyanis ez a modell hivatalosan még nem mutatkozott be, így bizonyos szempontból még nem is létezik. Ebből adódóan nincs ára sem, sőt igazából csak annyit tudni róla, hogy kész van, 1,6 literes, 133 lovas motor repíti, és meglepően nagy rá az igény. Egy éve még úgy volt, hogy a Renault nem hozza be az új Twingót hazánkba, aztán mégis megjelent. Úgy szólt a fáma, hogy a Twingo RS-t biztosan nem lehet kapni, erre most még ára sincs, de az érdeklődésre való tekintettel biztosan kapható lesz Magyarországon. Változnak az idők.
A Koleos a Renault első SUV próbálkozása, de ezt sem teljesen egyedül követte el
(Még több fotó a galériában. Kattontson a képre!)
A valódi bemutatók között viszont már ott volt a Koleos, amely a Renault első hobbiterepjárója (a négykerék-hajtású Scénicet nem soroljuk ide), igaz nem teljesen önálló. A Nissan tapasztalata is benne van ebben az autóban, és Koreában gyártják. A Koleos tehát igazi nemzetközi autó, bár a Nissan és a Samsung is Renault-érdekeltség. Az új SUV-t most mutatták be hazánkban, de ennek sem hangzott még el az ára, pedig lényegében mindent az határozna meg. Az autó maga nem rossz, hiszen a Nissan X-Trail hajtása van benne, amit egy benzines vagy két dízelmotorral lehet megvenni. A benzines 2,5 literes és 170 lovas, míg a turbódízelek egyaránt kétliteresek, 150 vagy 175 lóerősek. A Koleost egy rövid terepen ki is lehetett próbálni, amiből sok minden nem derült ki. Az biztos, hogy könnyebb terepen jól boldogul, elég merev a karosszériája, és a javuló minőségre törekvő Renault újabb biztató próbálkozása. Egy évről évre növekvő piaci szegmensbe lép be, de konkurencia hatalmas, ráadásul nem akármilyen modellekkel kell felvennie a versenyt. Ebben a nehéz helyzetben egy szolid árszabás indíthatja el megfelelő úton.
A Dacia Sanderónak a napokban volt a nemzetközi bemutatója, de máris kapható hazánkban. Minőségével és árával kivégezte a négyajtós Logant
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)
A bemutatók közül a magyar piac szempontjából a legmeghatározóbb minden bizonnyal az új Dacia érkezése volt. A Sandero sokkal kulturáltabb lett, mint elődje, sok szempontból megújulást jelent a márkának. A napokban volt a nemzetközi bemutató, amelyen Gulyás kolléga hosszasan tesztelgette, de már elért hazánkba, ez is jelzi, mennyire fontos modell lehet. Kívülről eladhatóbb, mint a Logan, belülről meg már teljesen Renault-szerű kezd lenni. Ezt a hazai importőr is így gondolja, ezért a jövőben felhagynak a négyajtós Logan forgalmazásával, hiszen a Sandero annyival modernebb és alig drágább. A méreteihez képest a 2,15 milliós forintos indulóár igazán kedvezőnek mondható, gyakorlatilag kevés hozzá hasonló ajánlat van jelenleg a piacon. Csupán azt kell a vevőnek elfogadnia, hogy ez a Dacia már nem az a rossz hírű, régi - a Sandero már majdnem Renault. Az MCV azért még megmarad a kínálatban, hiszen olcsó, hétszemélyes autóra még nagy az igény.