Az utóbbi pár évben nagy divat lett a Nordschleife. Az autógyártók a különböző sportmodelljeiket sorra ide hordják, és döntögetik meg egymás idejét, ezzel is prezentálva, hogy mennyire jó autót alkottak. A nürburgringi Nordschelife azonban egy gonosz pálya, hiszen 20,8 km-es kör nem csak a nagy teljesítménynek kedvez, hanem kis tömeget, és a parádés futóművet is díjazza. A legutóbbi példa erre, pont a napokban megjelent hír, miszerint a 230 lovas Megane R26 R a leggyorsabb elsőkerekes autó lett, és rengeteg erősebb neves sportkocsit maga mögé utasított.
A Nissan nem is olyan régen egy fantasztikus eredményt ért el ezen a pályán, ugyanis az új GT-R 7 perc 29 másodperces időt ért el a Nordschleifén, amivel ott van a csúcson, több szupersportkocsi társaságában.
Ehhez képest érthetetlen, hogy a Nissan minek cibálta ki a legújabb üzemanyagcellás jártművét erre a pályára, hiszen az X-Trial FCV minden csak nem ide való. Bár kétség kívül ezzel is körbe lehet menni, az üzemanyagcellás X-Trail azonban 11:58-as időt futott, amely elég cudar. A Nissan elmondhatja ugyan, hogy ez a legjobb idő üzemanyagcellás autóval, de ennyit egy kisteherautóval is lehet menni, amit Sabine Schmitz a BMW Ring Taxi profi sofőrje nem is olyan régen prezentált. Egy Ford Transittal 10 perc közeli (10:08) időt hasított, vagyis a 12 perc az maga a katasztrófa.
Ha megnézzük az autó paramétereit, akkor nem is csoda, hogy nem ment jó időt, hiszen a maximálisan 120 lóerő leadására képes FCV végsebessége mindössze 150 km/h. Mondjuk a Transit sem megy többet, de a FCV még a kanyarokban is lassú.
Ettől függetlenül örömteli, hogy a Nissan is képes már egy használható üzemanyagcellás autót