A csütörtök esti szuperspeciál után pénteken kora reggel folytatódott a verseny, az olykor el-eleredő esőben. Loeb és Hirvonen tizedmásodpercre azonos időt futott a nyitó szakaszon, megadva ezzel a nap alaphangulatát. Ahogy várható volt, Latvala futott be harmadiknak, de ő a következő gyorsaságin máris búcsúzott: beesett a fák közé, és a futómű sérülései miatt feladni kényszerült a versenyt.
A fiatal finnel nem először (és valószínűleg nem is utoljára) történik meg, hogy nagyon gyors, de korán kiesik. Malcolm Wilson csapatvezető alighanem alaposan leteremtette, de szombaton mindenesetre folytathatja - már csak tesztelés céljából.
Közben Loeb, ha minimális különbségekkel, de rendre gyorsabb volt riválisánál, és szép lassan elkezdte növelni előnyét. Négy gyorsasági után az óriási észt szurkolótábor legnagyobb örömére Aava állt az összetettbeli harmadik helyen. Őt Sordo, Mikkelsen és Galli követte, a subarusoknak nem nagyon ment, csak a hetedik és kilencedik helyen álltak.
Napközben újra végigment a mezőny az első három pályán, s mindháromszor Loeb volt a leggyorsabb. Ezzel együtt előnye mindössze kilenc másodpercre hízott, mivel Hirvonen minden szakaszon csak alig-alig maradt le tőle. A harmadik helyért óriási Sordo-Galli-Henning Solberg csata alakult ki, Aava folyamatosan esett vissza. A Subaruk a gyáriak közül továbbra is csak a Suzukikat tudták maguk mögött tartani.
A versenynap utolsó harmadában sem volt kérdés első két pozíció sorsa, Henning Solberg viszont nagyon magára talált, és feljött a harmadik helyre, igaz, ezért nagyon meg kellett küzdenie csapattársával, Gallival. Az ötödik helyen Sordo következett, megelőzve a fiatal Mikkelsen búcsúja miatt feljövő Petter Solberget.
Zárásként újra megmérkőztek egymással a párok a csütörtökről ismerős szuperspeciálon, ám a rövid szakasz nem változtatott a nap végi sorrenden. A változatosság kedvéért ezúttal is Loeb volt a legsebesebb - egész nap mindössze egy gyorsaságin tudta Hirvonen megelőzni - így a világbajnok 14,4 másodperces előnnyel térhetett nyugovóra. Szombaton várhatóan ádáz csata folyik majd a dobogó alsó fokáért, és végre egy Suzukit is pontszerző helyen láthatunk, Andersson egyelőre a nyolcadik.
Mind a PWRC, mind a JWRC kategóriában igen szoros az élmezőny, mindössze másodpercek választják el egymástól a vezető párosokat, megjósolhatatlan, hogy vasárnap este ki örülhet majd igazán közülük.
Szombaton igen hosszú nap vár a mezőnyre, tíz gyorsaságit kell majd teljesíteniük, és egyik sem rövidebb tíz kilométernél. Ez a nap lesz a vízválasztó, hiszen vasárnap már csak három - igaz, három hosszú - szakaszt teljesítenek majd a csapatok.
A verseny állása az első nap után:
1. | Loeb/Elena | Citroën | 1:04:57,9 |
2. | Hirvonen/Lehtinen | Ford | + 0:14,4 |
3. | H. Solberg/Menkerud | Ford | + 0:53,1 |
4. | Galli/Bernacchini | Ford | + 0:56,2 |
5. | Sordo/Marti | Citroën | + 1:05,4 |
6. | P. Solberg/Mills | Subaru | + 1:37,8 |
7. | Atkinson/Prevot | Subaru | + 1:41,1 |
8. | Andersson/Andersson | Suzuki | + 2:20,4 |
PWRC:
1. | Salo/Stenberg | Mitsubishi | 1:10:26,4 |
2. | Hänninen/Markkula | Mitsubishi | + 0:08,7 |
3. | Flodin/Bergsten | Mitsubishi | + 0:36,7 |
JWRC:
1. | Kosciuszko/Szczepaniak | Suzuki | 1:14:01,5 |
2. | Prokop/Tomanek | Citroën | + 0:04,9 |
3. | Sandell/Axelsson | Renault | + 0:08,7 |