Hirvonen mindent megpróbált, de egyelőre nem tudta befogni Loeböt
Péntek este fogadkozott Hirvonen, hogy szombat reggel behozza 14 másodperces hátrányát a versenyben vezető riválisával szemben, ennek megfelelően az első szakaszon ebből hármat le is dolgozott. Természetesen ők ketten voltak a leggyorsabbak, harmadiknak Atkinson érkezett. Az összetett-beli harmadik hely azonban gazdát cserélt a két Stobart Ford pilóta között, Galli megelőzte a kicsit álmosan kezdő idősebbik Solberget. Gardemeister Suzukiját egy műszaki gond lassította, csak a hagyományos váltókarral tudta kiválasztani a megfelelő fokozatot, s ez a szükségesnél több időt és fáradságot követelt.
A következő két szakaszon aztán vissza is kapta a kölcsönt Hirvonen, aki az út menti sziklák miatt óvatoskodott kicsit. Loeb így újfent növelni tudta előnyét, a többiek ekkor már másfél perc hátránnyal követték őket. A harmadik helyért továbbra is Galli, H. Solberg és Sordo küzdött, mögöttük pedig szép csendben jött fel a két Subaru, különösen Atkinson futott egyre jobb időket, annak ellenére, hogy az autó beállításain nemhogy péntekhez, de még a teszthez képest sem változtattak semmit.
Atkinson kezd tegeződni az új Subaru WRC-vel, szombati menetelése az ideiglenes harmadik helyhez volt elég
Szervizelés után ismét Hirvonen csípett el egy szakaszgyőzelmet. A célban ő és Loeb is elmondták, hogy egy kicsit sem spóroltak, olyan gyorsan mentek, ahogy csak tudtak, sokszor már az ésszerű kockázatvállalás határait súrolva. Egymással így sem nagyon bírtak, felváltva nyerték a gyorsaságikat, de a finn sehogy sem tudott közelebb kerülni a franciához. Galli a harmadik helyről búcsúzott, az út melletti árokba csúszott kocsijával, amely annyira megsérült, hogy az olasznak a vasárnapi folytatásról is le kellett mondania. Dobogós pozícióját Sordo örökölte, aki nem lehetett túl nyugodt, hiszen Henning Solberg és Atkinson is a nyakán lihegtek. A privát Focus WRC-vel induló helyi Rantanen a hetedik helyen állt ekkor, megelőzve az egyetlen épen maradt Suzuki WRC-t - Andersson ugyanis kicsúszott a fák közé, ugyanott, ahol Galli. A PWRC mezőnyének éllovasát is ugyanott érte el a végzet, Juha Salo szintén abban a kanyarban borult fel Evo IX-es Mitsubishijével.
Hiába állt már a dobogón Galli, fejtetőn végezte, és kiesett
A nap záró szakaszain a helyzet elöl változatlan volt: a bajnokságot is vezető két pilóta mintha más kategóriában versenyezne, úgy húztak el a mezőnytől. Az, hogy Loeb végül növelni tudta előnyét, annak köszönhető, hogy egész nap hibátlanul ment a citroënes, no meg hogy Hirvonen Fordjában a rajtautomatika rakoncátlankodott az utolsó két gyorsaságin. Atkinson egész napi szívós munkáját viszont siker koronázta, harmadik helyen kezdheti majd a vasárnapot. Nem lesz könnyű dolga, ha meg akarja tartani, mivel Sordo mindössze egy másodperces hátránnyal követi őt. Henning Solberg - többek közt egy korai rajt miatt beszedett tíz másodperces büntetés miatt - csak az ötödik, öccse, Petter pedig a hatodik. A 2003-as világbajnok reménytelen küzdelmet folytat az új Imprezával, sehogy sem találja a megfelelő beállításokat. Még mindig hetedik a meglepetésember, Rantanen, aki itt a korábbi években N-es Hondával verte a S1600-os autókat, és túlságosan nincs is veszélyben a két pontot érő helye, hiszen Gardemeister másfél perc hátránnyal követi.
Salo kiesése után Hänninen áll a PWRC kategória élén, megnyugtató előnnyel vetélytársai előtt. JWRC-ben a péntekihez hasonlóan egész nap szoros csata folyt, a cseh Prokop várhatja a legkedvezőbb helyről a folytatást.
Egyelőre úgy tűnik, Loeb hazai pályán is legyőzi a finneket. Régi álma teljesülne ezzel
Vasárnap mindössze három szakasz vár a mezőnyre, negyven versenykilométerrel. Ennyi áll Hirvonen rendelkezésére, hogy elkapja Loeböt, s tisztában van vele, hogy a világbajnoki cím sorsának szempontjából is sorsdöntő lehet, sikerül-e. Ha nem, nagy bajban lesz, hiszen akkor Loeb hátránya egy pontra olvadna összetettben, és a következő futam a német, ahol őt még soha, senki nem tudta legyőzni. A rali azonban többek között attól szép, hogy bármi megtörténhet benne, így különösen izgalmas zárónap várható Finnországban.
A verseny állása a második nap után:
1. | Loeb/Elena | Citroën | 2:33:43,5 |
2. | Hirvonen/Lehtinen | Ford | + 0:18,2 |
3. | Atkinson/Prevot | Subaru | + 3:03,6 |
4. | Sordo/Marti | Citroën | + 3:04,6 |
5. | H. Solberg/Menkerud | Ford | + 3:31,6 |
6. | P. Solberg/Mills | Subaru | + 3:58,7 |
7. | Rantanen/Lönegren | Ford | + 5:55,2 |
8. | Gardemeister/Tuominen | Suzuki | + 7:28,6 |
PWRC:
1. | Hänninen/Markkula | Mitsubishi | 2:46:25,7 |
2. | Flodin/Bergsten | Mitsubishi | + 1:55,1 |
3. | Välimäki/Leino | Mitsubishi | + 3:03,7 |
JWRC:
1. | Prokop/Tomanek | Citroën | 2:54:37,6 |
2. | Sandell/Axelsson | Renault | + 0:48,4 |
3. | Kosciuszko/Szczepaniak | Suzuki | + 1:51,2 |