Egy rögtönzött közvélemény-kutatás szerint egy kabrió igazi élvezetautó, persze csak annak, aki megteheti, hogy ilyet tartson. Ő is inkább harmadik autónak használja, kizárólag nyáron, hiszen csak a hőség, a napsütés és a tengerpart összekapcsolható fogalom ezzel a járművel, egyéb esetben egyáltalán nem praktikus választás. Jellemzően kétülésesnek gondolják az emberek, amely fehér, vagy piros. A szabadság érzését váltja ki az utasokból, de huzatos, zajos, és nem annyira biztonságos. Mi van, ha felborulunk? - jött a jellemző kérdés, és valljuk be, a nyolcvanas évek kabrióit látva jogos az aggodalom.
Örömmel jelenthetem, hogy sikerült megtalálni az antipéldányt: illeszkedik kabrió képbe, de alaposan rácáfol a sztereotípiákra. Az Audi A3 Cabriolet ugyanis az eddigi legjobban használható nyitott tetős, amivel valaha találkoztam. Nem is hittem volna, hogy ennyire megkedvelem. A klasszikus vászontetős megoldásra azt hinnénk, hogy eljárt felette az idő, de a végeredmény mindent cáfol.
Az új A3-as kabrió ugyanis végre egy olyan autó lett, amely praktikus, jól használható, és mégis megadja ugyanazt az érzést, mint a nagy elődök. Tökéletes arra, amire született.
Ezt is itthon gyártják Hazai termék, a TT mellett gyártják Győrben (Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)
|
Aerodinamikailag nagyot alkottak, ugyanis nyitott tetővel meglepően szélvédett az első üléssor. Az érzés akkor az igazi, ha fent van a szélfogó, ekkor az autópályán megengedett tempó környékén is csendes és abszolút nem huzatos elöl utazni. Hátul már nem ilyen jó a helyzet, de ott meg azt kell megdicsérni, hogy ehhez a kategóriához képest feltűnően jó a hátsó két ülés, és még valami lábtér is van. A szélvédettség miatt nem csak őrjítő napsütésben jó kabriózni, hanem akár naplementében is, legfeljebb kicsit fűteni kell. Ezzel kitolódott a használhatósága, ezzel az autóval tavasztól őszig gond nélkül lehet közlekedni.
Annak sem kell megijednie, aki a hirtelen jött esőtől fél, hiszen az A3-as körülbelül tíz másodperc alatt nyitja vagy csukja a tetejét, hihetetlen gyors ebben is. A tető meglepően jól szigetel, így felcsukva még csöndes is. Az kicsit ugyan zavaró, hogy dízelmotor dolgozik benne, tehát ketyeg, de meg lehet szokni. A Volkswagen új közös nyomócsöves motorja amúgy is sokkal kulturáltabb, mint az előd PD TDI. Az erőforrás előnyei ráadásul hosszú túrákon gyorsan kijönnek: nagyon rugalmas, és nem is fogyaszt sokat. Nekünk hétliteres átlaggal sikerült utazgatni vele.