Ha nem is teljes a tétlenség, de jóval kevesebb munkájuk akad a General Motors detroiti formatervező központjában dolgozóknak. Ez annak a következménye, hogy a konzorcium alaposan átrendezte modellpalettáját, és a ritkításnak főleg az Egyesült Államok piacára szánt, nagyméretű modellek estek áldozatául.
Ezek a modellek Detroitban öltöttek volna testet, ám most, hogy mégsem készülnek el, a GM úgy döntött, átcsoportosítja néhány modelljét az európai, ausztráliai, és dél-koreai központokból, ahol főleg a kisméretű autók készülnek.
A változás az Opel, a Chevrolet - egyes piacokon Daewoo -, valamint a Holden márkákat érinti, és a GM szóvivője, Mike Albano mondta el az Automotive News nevű szaklapnak.
A szóvivő ennél többet nem árult el, ahogy nem nevezte meg az érintett modelleket is, csak annyit mondott, hogy a változás néhány kisautót érint.
A GM emellett olyan dinamikusan fejlődő piacokra koncentrál, mint Kína, vagy India. A jelenlegi Buick Invicta tanulmányt a detroiti és a kínai központ együtt tervezte, a GMC Denali E85 hibridet pedig nagyrészt Ausztráliában tervezték.