A kocsi kifejezetten úgy készült, hogy megfeleljen az európai vásárlók igényeinek, amire szüksége is lehet, ugyanis olyan modellekkel kell majd versenyre kelnie, mint az új Ford Fiesta, vagy a szintén nem régi Seat Ibiza. A tervezést a Hyundai rüsselsheimi központjában végezték, és állítólag a futóművet is az európai ízlés szerint hangolták. Tengelytávja nagyobb lesz a Getz 2455 mm-es értékénél, így tágasabb utastérre számíthatunk.
A Hyundai sajnos még nem hozta nyilvánosságra az i20-hoz járó motorok listáját, de valószínűleg 1,2, 1,4 és 1,6 literes benzinmotorok lesznek benne, de az új 1,4 literes, 90 lóerős turbódízel is kapható lesz a kocsihoz.
A Párizsi Autószalonon debütáló i20 mellett a Hyundai annak környezetbarát i-blue elnevezésű tanulmányváltozatát is bemutatja, ami szintén az új 1,4 literes CRDi motort kapja. Az i-blue az i20 ötfokozatú manuális váltója helyett egy hatfokozatút, kisebb súrlódású motorolajat, valamint kisebb ellenállású abroncsokat kapott, és 15 mm-rel mélyebben ül. Alja teljesen burkolt a jobb légellenállás érdekében, és a karosszéria is áramvonalasabb. Mindezekkel együtt a tanulmány állítólag csak 99 gramm széndioxidot bocsát ki kilométerenként és mindössze 4,2 liter gázolajat fogyaszt 100 km-en. Az i20 már szériaérett, és jövő év elején meg is jelenik, de az i-blue, valamint a háromajtós változat legkorábban csak 2009 közepén érkezik meg a kereskedésekbe.