Elsősorban a városban élő fiatalok számára készítette el a Toyota legkisebb szabadidő-autóját, az Urban Cruisert. A négy méternél hét centivel rövidebb kisautó valószínűleg egy robusztus SUV és egy kis egyterű keresztezéséből született a franciaországi Toyota-tervezőstúdióban, a fotókon egyébként nagyobbnak tűnik valós méreteinél. Tengelytávja 2460 mm, ami a magasra tett ülésekkel nagyvonalú helykínálatot sejtet. Ha mégsem lenne elég a hátsó lábtér, akkor az elsőkerékhajtású változatokban az üléspad hátra csúsztatásával tovább növelhető a hely a csomagér kárára. Alaphelyzetben a poggyásztér a B szegmens legnagyobbja, 314 literes, az ülések előrehajtásával pedig 749 literre nő a befogadóképessége.
A kocsi két motorral érhető el, amelyek közül a Dual VVT-i benzines 1,3 literes, 100 lóerős és 132 Nm-es nyomatékú. Ez kizárólag hatfokozatú kézi váltóval, elsőkerék-meghajtással, és automatikus elindító és leállító rendszerrel lesz kapható. Ezzel a motorral szerelve az Urban Cruiser 0-100 km/órára 12,5 másodperc alatt gyorsul fel, végsebessége, 175 km/óra, átlagfogyasztása mindössze 5,5 liter. Emellett kapható lesz a Yarisból ismert 1,4 literes négyhengeres dízel is, amelynek fogyasztása elsőkerékhajtással 4,6, összkerékhajtással 5,1 liter gázolaj száz kilométerenként. Az összkerékhajtás azonos a RAV4 rendszerével, alaphelyzetben csak az első kerekeket hajtja, és csak szükség esetén, automatikusan kapcsolja be a hátsókat is a hajtásba. A 90 lóerős, 205 Nm-es nyomatékú dízelmotorral szintén 175 km/óra a végsebesség, a gyorsulás viszont a hajtástól függően jobb (11,7 mp), vagy rosszabb (AWD:12,7 mp), mint a benzines esetében.
Az árról még nem árult el semmit a Toyota, csak annyi biztos, hogy 2009 májusától vásárolható majd meg az Urban Cruiser.