A környező országok EU-csatlakozásával párhuzamosan a nehézgépjármű-forgalom is ugrásszerűen megnőtt hazánkban, így egyre több helyen találkozni nyomvályús útszakaszokkal és felpúposodott aszfalttal. Esőben megállhat a víz a keréknyomokban, de száraz időben is komoly veszélyt jelenthetnek a gyakran húsz-harminc centiméteres barázdák, amelyek sávváltáskor nagyokat dobhatnak az autókon, motorokon.
Akárcsak az útra felhordott sár és kosz esetében - ha az útburkolat hibája miatt következik be baleset -, jó eséllyel lehet kártérítési pert indítani az útkezelővel szemben. Az erről rendelkező jogszabály ugyan kimondja, hogy "Járművel az út-, a forgalmi, az időjárási és a látási viszonyoknak megfelelően kell közlekedni.", ám néhány paragrafussal lejjebb ez áll: "A közút kezelője köteles gondoskodni arról, hogy a közút a biztonságos közlekedésre alkalmas, közvetlen környezete esztétikus és kulturált legyen." A budapesti fő- és tömegközlekedési útvonalak üzemeltetése és karbantartása a Fővárosi Közterület-fenntartó Zrt. (FKF Zrt.) feladata, míg lakott területen kívül a Magyar Közút Kht. felel az utak állapotáért. Ugyanezt a feladatot a gyorsforgalmi úthálózaton az Állami Autópálya Kezelő Zrt. és az Alföld Koncessziós Autópálya Zrt. végzi.
Videóriportunkból kiderül, milyen okok vezetnek az aszfalt felpúposodásához, mit tesznek ellenük az útkezelők és milyen esélyeink vannak, ha balesetet szenvedünk az útburkolat hibája miatt.