A világ legnagyobb darabszámában eladott kabriója, a tavaly motoros keménytetővel is bemutatott MX-5 legújabb modellváltozata a Párizsi Autószalonon debütál. A Mazda számos részletében finomította az autó külsejét, de műszakilag is tovább fejlődött a kis roadstert. A modellfrissítés külsőleg látványosan tetten érhető például az újratervezett orron, a küszöbökön és a sárvédőkön. Az új MX5 örökölte a Mazda3 MPS és az RX8 néhány vonalát, előbbi nyomai például a hűtőrácson, utóbbiak pedig a kiszélesedő sárvédő-íveken érhetőek tetten. Ami a belteret illeti, szinte alig változott valami: újdonság például a sötét ezüst peremek, az új műszeregység és az extraként rendelhető Recaro ülések.
Az új MX-5 új 16 colos, öt duplaküllős, illetve 17 colos, tízküllős könnyűfém felniket kapott, valamint hárommal bővült a karosszéria színválasztéka. A kis roadster nem csupán kívülről, de belülről is sportosabb lett, ezt bizonyítja, hogy részben az új főtengelynek és az újratervezett szeleprugóknak köszönhetően 7500-ra emelkedett a manuális váltóval szerelt 2 literes erőforrás maximális fordulatszáma. A teljesítmény 118 kilowatt, vagyis 160 lóerő lett, 188 Nm nyomatékkal, amelyet percenkénti 7000-es főtengely-fordulaton ad le az erőforrás. Ez még nem minden, ugyanis a váltó karbon bevonatú szinkrongyűrűket kapott, így a tervezők szerint még kellemesebb érzés a sebességváltás a manuális egységgel. A Mazda mérnökei újrahangolták a lengéscsillapítókat, 26 milliméterrel alacsonyabbra helyezték a felfüggesztés gömbcsukló-csatlakozását, így csökkentve a külső íven futó kerekek terhelését. Ez a módosítás éles és gyors kanyarokban teszi könnyebben kezelhetővé az MX-5-öt. A Mazda kemény- és ponyvatetős változatban is rendelhető, megújult roadstere Európába 2009 első félévében, Észak-Amerikába pedig nem sokkal utána érkezik.