Az 1550 kilós autó nem csak 20 kilogrammal könnyebb az előző Spydernél, de 53 lóerővel erősebb is annál. Motorja ugyanaz az 552 lóerős, és 540 Nm nyomatékú, 5,2 literes V10-es, ami már bizonyított a keménytetős verzióban. Ez négy másodperc alatt lövi ki az autót álló helyzetből 100 km/órára, ami körülbelül három tizedmásodperccel rosszabb a kupé idejénél. 200 km/órát 12,1 másodperc alatt ér el az autó, csúcssebessége állítólag 324 km/óra, de csak csukott tetővel.
Sokat segít a kocsi gyorsulásán, hogy E-Gear szekvenciális félautomata váltója 40 százalékkal gyorsabban vált, mint a sima Gallardóban. Emellett átdolgozták a viszkós összkerék-meghajtást, a futóművet és a fékrendszert is. Még a befecskendező rendszer is új, ami hozzájárult a 18 százalékos szén-dioxid-kibocsátás csökkentéshez, de ez még így is kiugróan magas, 330 g/km.
A fekete, szürke, kék, vagy bézs színben rendelhető vászontető mozgatását végző hidraulikát egy elektromos motor is segíti, hogy gyorsan képes legyen le- vagy felhajtani azt. A hátsó szélvédő függetlenül mozog a tetőtől, így nyitott tetőnél a szélfogó szerepét tölti be. Hogy javítsanak a vezethetőségen merevebbé tették a karosszériát, és az orrát dolgoztak úgy át, hogy optimálisabb levegőáramlást biztosítson. Ahogyan a kupé LP560-4-ben, a Spyderben is LED-es nappali fény került az első, átszabott fényszórókba.