A Londoni, majd a Párizsi Autószalonon tett bemutatkozása után még több információ látott napvilágot a Ford vérpezsdítő "hot hatch"-éről az új Focus RS-ről.
Ahogy az már korábban nyilvánosságra került, az autó karosszériáján a tervezők alkalmaztak néhány változtatást az ST-hez képest. Jóval agresszívebb lett az RS eleje az új légbeömlőknek köszönhetően, míg az autó hátulján a hatalmas szárnyak és diffúzor, a feltűnően kiszélesített kerékjárati ívek, valamint a szériában adott 19 colos könnyűfém felnik a 235mm széles gumik különböztetik meg egy mezei Focus ST-től.
A két autó beltere azonban jóval kisebb eltérést mutat, a csúcsváltozatban az RS-feliratokon és a még jobb oldaltartású Recaro-üléseken kívül csak a középkonzol kevlár-utánzatú betétje tűnhet fel.
Az RS dinamikus mozgatásáról a Volvo-fejlesztésű öthengeres, 2,5 literes turbómotor fog gondoskodni, amelynek visszafogottabb, 220 lóerős változata dolgozik az ST-ben is. Az RS-ben ez az erőforrás a külön ebbe az autóba tervezett nagyobb turbónak, az új dugattyúknak, leömlőknek és vezérműtengelynek köszönhetően már 300 lóerő és 410 Nm leadásra lesz képes. A leggyorsabb Focus 5,9 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/órára, és a száguldás egészen 264 km/óráig folytatódhat.
A hatalmas teljesítmény kordában tartására a mérnökök egy RevoKnuckle nevű különleges első felfüggesztést terveztek, amely állítólag csökkenti a kormányon érezhető hajtási befolyásokat. Erre nagy szükség is lesz, mivel az RS nem kap összkerékhajtást. A felfüggesztést elöl egy önzáró differenciálmű is kiegészíti, amely segítségével könnyebben adja át az útra a két első kerék a motor erejét. A nyomtávot négy centivel növelték az ST-hez képest, de a rugók és a gátlók is feszesebbek.
A Focus RS jövő év első felében kerülhet a szalonokba, három feltűnő fényezéssel (zöld, kék, és fehér), és 39 ezer eurós árcédulával.