Az első Cube 1998-ban, a második 2002-ben jelent meg, azóta majdnem egymillió kelt el a kocka formájú kisautóból Japánban és még néhány ázsiai piacon. A most bemutatott második generáció november végétől Japánban, tavasztól Észak-Amerikában lesz megvásárolható, míg az öreg kontinensre egy év múlva érkezhet meg.
Elődjéhez képest letisztultabb megjelenésű lett a Cube, de a jellegzetes arányokat, az oldalra nyíló csomagtartót és az aszimmetrikus hátsó ablakot megtartották. Természetesen a Nissan a kocsi legkedveltebb elemeinek továbbfejlesztésével akarja a típust még vonzóbbá tenni, azaz a japánok még nagyobb utasteret, több kényelmet és praktikus megoldásokat ígérnek, mint például a kanapészerű hátsó ülést, vagy a vezetőig elnyúló napfénytetőt. Fordulókörének átmérője mindössze 9,2 méter, ami a kevesebb, mint négy méteres hosszal együtt városi használatra tökéletessé teszi a Cube-ot.
A kisautó természetesen minden piacra más specifikációkkal érkezik, az európai változat jellemzőiről nem tudunk még semmi hivatalosat. A japán verzióban egy 107 lóerős 1,5 literes négyhengeres motor kap helyet, amelyet egy fokozatmentes automatikus váltóhoz kapcsolnak, első, vagy akár négykerék-meghajtással is. Európában várható a benzines mellett a Renault 1,5 literes dízelmotorjának, és egy kézi váltónak a bevezetése is.
A jövőben a Cube szolgálhat majd a Nissan első tömeggyártású elektromos modelljének alapjául, idén már be is mutatták a leendő négykerekű prototípusát.