A Mercedes-Benz nem éri be egyetlen modellel, ha újdonságról van szó, így rögtön három tanulmánnyal is találkozhat majd a 2009-es Detroiti Autószalon közönsége. Az autók közös vonása, hogy mozgatásukat elektromos motorok végzik, így a helyváltoztatáshoz közvetlenül nem használnak fosszilis üzemanyagot.
A gyár - többi, valamilyen módon környezetkímélő modelljéhez hasonlóan - a három tanulmányt is a Blue, vagyis a kék jelzővel illeti, így az E-Cell, F-Cell és E-Plus néven bemutatkozó modelleket a BlueZero gyűjtőnév alá csoportosítják.
Az E-Cell modell tisztán elektromos üzemű lesz, a lítium-ion akkumulátorok által tárolt áramot elektromos motorok üzemeltetésére használják, így az autót valamilyen külső áramforrásból kell majd feltölteni. A modell hajtótávolsága körülbelül 200 kilométer lesz, ami városban és rövid távon ideális járművé tehetné az E-Cellt, ha gyártásba kerülne.
Az F-Cell a lítium-ion akkumulátorok és az elektromos motorok mellett egy belsőégésű benzinmotort is kap, ám ez közvetlenül nem vesz részt az autó mozgatásában, kizárólag generátorként működik majd. Az így termelt áramot raktározzák az akkumulátorok, illetve használják az elektromos motorok. Bár még csak találgatás, de elképzelhető, hogy a Mercedes a Smart háromhengeres erőforrását használja majd áramtermelésre - gyaníthatóan turbófeltöltő nélkül, hiszen áramtermelésnél inkább az állandó fordulat, mint a nagy teljesítmény a lényeg.
A három modellből az E-Plus tűnik a leginkább izgalmasnak, hiszen ebben a mozgáshoz szükséges áramot hidrogén üzemanyagcella segítségével állítja elő a rendszer. Az üzemanyagcellás E-Plus hatótávja 640 kilométer körül várható, elektromos motorja pedig 90 kilowatt körüli lesz, amely már nagyobb utak megtételére is alkalmassá teszi a modellt.
A fotókon látható E-Cell egyébként a következő generációs, majd Kecskeméten készülő A és B osztály, valamint a 2005-ben bemutatott - és halformájúnak titulált - Bionic tanulmány formai elemeiből is építkezik.