A Scirocco kupé változatából átalakított autó a közelgő R-verzió előzetesének tekinthető, azaz a korábban bemutatott R20T tanulmány helyett ennek a kocsinak a szériaváltozata lesz a várhatóan jövő év végén a Scirocco sportverziója. A sport Scirocco megtervezésénél az idén bemutatott és a nürburgringi 24 órás versenyen kategóriáját megnyerő GT24 lebegett a szakemberek szeme előtt. Ez több helyen észre is vehető a karosszérián, hiszen a lökhárítók, a tetőszárny, valamint a diffúzor utánzat is emlékeztet a versenyautóra. A kocsi fényezése és címkézése speciálisan a Bolognai Autószalonra készült.
Az autó motorházteteje alatt a már jól ismert kétliteres TFSI erőforrás található, amely többek között a versenyautóban is szolgált. Az Audi S3-asból is ismerős motor teljesítménylét úgy lőtték be, hogy ne hozza a versenyautó 325 lovas teljesítményét, de erősebb legyen az S3-asnál, így lett 270 lóerős a végeredmény. Mindezt az erőt egy hatfokozatú DSG duplakuplungos váltó küldi az első kerekekhez, összkerék-meghajtású verzióról egyelőre még nincs szó. A nagyobb teljesítmény miatt a fejlesztőknek feszesebbé kellett tenniük a Scirocco felfüggesztését, a kocsi új sportkipufogókat is kapott, valamint a jobb fékezés érdekében négydugattyús féknyergeket szereltek rá.