Óvatosan kezdett Latvala, de a két hosszú gyorsaságin ő volt a legjobb. Ezzel vezeti a mezőnyt a csonka első nap után, előnye azonban korántsem megnyugtató
A pályák veszélyessége miatt a rendezők úgy döntöttek, hogy az összes pénteki szakaszt lerövidítik, elhagyva a legjegesebb szakaszokat. Az első gyorsasági azonban végül teljesen elmaradt, annyira csúszós volt az út. A döntéssel a versenyzők is egyetértettek, hiszen murvagumival kellett menniük olyan úton, ahol nem lehetett látni, hogy jég van-e, vagy csak sár.
A második szakaszon végre elkezdődhetett a verseny, ahol azonnal bombameglepetés született. Az még "elment", hogy az élmezőnyből Petter Solberg ért a célba a leggyorsabban, az viszont már kifejezetten szenzáció volt, hogy az SX4 WRC-t kormányzó P-G Andersson még az ő idejét is megjavította. Ketten még náluk is gyorsabbak voltak: a fiatal norvég Ostberg, valamit a legjobb időt futó Ogier, aki ezzel élete első WRC-s gyorsaságiját rögtön meg is nyerte. Az idei S1600-as bajnok a francia szövetségtől kapta jutalmul a lehetőséget, hogy a záró futamon egy C4-essel induljon, a beíróban ő maga is meglepődött a remek eredményen.
Ogier élete első WRC-s gyorsasági szakaszát azonnal megnyerte. Az álomszerű kezdés után némileg visszaesett a fiatal francia, de teljesítménye így is káprázatos
A harmadik gyorsasági egy hosszabb szakasz volt, a versenyzők erre összpontosítottak leginkább. A 18 kilométeres út utolsó része teljesen jeges volt, itt többen elvéreztek. Latvala volt a leggyorsabb, Ostberg és Loeb előtt, Ogier pedig megtartotta összetettbeli első helyét. Sokan várták Valentino Rossi eredményeit, az olasz MotoGP hős azonban egyelőre csalódást okozott szurkolóinak: mindössze a 34. helyen állt ekkor, jónéhány PWRC-s páros is megelőzte.
Délután a szokásoknak megfelelően a reggeli három szakasz ismétlődött, de rögtön az első - amely a nap elején is elmaradt - ismét versenyzésre alkalmatlannak találtatott. A rendezők a csalódott nézők belépőit érvényessé tették a nap hátralévő pályáira, így senkinek nem kellett úgy hazamenni, hogy nem láthatta versenytempóban a rali világbajnokság résztvevőit.
Solberg ismét közel az első helyhez: folyamatosan jó időket autózott, és alig 20 másodpercre van az első helytől. A brit ralit korábban már négyszer megnyerte a norvég, aki hosszú idő után újra futamgyőzelemben reménykedhet
A következő, rövid gyorsasági újabb izgalmakat tartogatott, a változatosság kedvéért ezúttal jeges pályán, esőben kellett menniük a versenyzőknek. Ez Loebnek sikerült a legjobban, aki így feljött a harmadik helyre, a továbbra is vezető Ogier és Ostberg mögé. Hirvonen, aki tavaly győzött a brit versenyen - és idén is ismételni szeretne - nem sokkal a cél előtt felborult. Bár folytatni tudta a finn, négy perc hátrányt szedett össze, és az összetett 46. helyre esett vissza.
Az esti szuperspeciál előtt hátravolt még a harmadik gyorsasági ismétlése, ahol újra 18 kilométer sár és jég várt a verseny résztvevőire. A hosszú szakasz alaposan átrendezte az élbolyt, újra Latvala volt a leggyorsabb, aki ezzel átvette a vezetést. Loeb és P-G Andersson követték őt, akik összetettben is feljöttek a finn mögé, Ostberg a negyedik, Ogier egészen a hetedik helyig csúszott vissza. Hirvonen folytatni tudta, és megkezdte a felzárkózást, de autója nem muzsikált úgy ahogy kellett volna, a motortérbe jutó rengeteg sár miatt. A Subarusok az ötödik és a hatodik helyet foglalták el, Solberg-Atkinson sorrendben. Bíztató helyen, az élen állókhoz képest lőtávolon belül álltak ekkor, mindketten 20 másodperc körüli hátrányt gyűjtöttek be Latvalához képest, ez pedig ilyen körülmények között szinte semmi.
Hirvonen győzelmi esélyekkel érkezett Walesbe, ám már az első nap felborult. Bár a finn folytatja, négy percbe telt, míg sikerült a Focus WRC-t a talpára állítani, így pedig már a pontszerzés is hőstett volna
Általában a nyúlfarkinyi szuperspeciálon már nem szokott az eredmény változni, de a rendhagyó brit ralin ez is másképp alakult. Először Atkinson csapta oda a Subaru WRC-t és esett ki, majd Ostberg és Andersson verte egymást oda-vissza. Végül a svéd Suzuki pilótáé lett a nap végi előkelő harmadik hely Latvala és Loeb előtt, utána Ostberg, Petter Solberg, Sordo, Duval, Henning Solberg a további sorrend a pontszerző helyeken. Valentino Rossi a 24. helyen éjszakázik.
A PWRC mindent eldöntő, utolsó futamán két páros szállt harcba a 2008-as bajnoki címért, a Hänninen/Markkula egység számított a favoritnak, hat pontos vezetésük birtokában. A finnek nem kezdtek jól, a második szakaszon eltörött a féltengelyük, majd a kegyelemdöfést egy pocsolya adta meg, ahol beázott a Mitsubishi motorja. Kiesésükkel az osztrák Aigner/Wicha páros lépett elő első számú esélyessé, dobogós helyen kell célba érniük, és akkor övék az év végi diadal. Egyelőre a helyi Wilks vezet a svéd Flodin előtt, Aigner a harmadik.
Szombaton hét szakasszal folytatódik a Wales Rali, az előrejelzések szerint a péntekihez hasonló időjárási körülmények között. A Ford számára veszni látszik a gyártók világbajnoki címe, de amíg mindkét autójuk versenyben van, semmi nem dőlt el.
A verseny állása az első nap után:
1. | Latvala/Anttila | Ford | 31:23,7 |
2. | Loeb/Elena | Citroën | +0:09,7 |
3. | Andersson/Andersson | Suzuki | +0:19,3 |
4. | Ostberg/Unnerud | Subaru | +0:20,8 |
5. | P. Solberg/Mills | Subaru | +0:24,2 |
6. | Sordo/Marti | Citroën | +0:32,2 |
7. | Duval/Giraduet | Ford | +0:48,8 |
8. | H. Solberg/Menkerud | Ford | +0:51,5 |
PWRC:
1. | Wilks/Pugh | Mitsubishi | 33:26,9 |
2. | Flodin/Bergsten | Subaru | +0:29,4 |
3. | Aigner/Wicha | Mitsubishi | +0:40,8 |