A Nissan az új évre máris elsütötte egyik legnagyobb durranását, ugyanis hosszú várakozás után végre piacra dobták a szupersportkocsi rajongók egyik álmát. A GT-R új limitált szériáját SpecV utónévvel hozták forgalomba, hiszen az előd Skyline érdekesebb változatai is ezen a néven futottak.
Az új speciális GT-R a cég szerint még közelebb hozza a kocsi vásárlói számára a versenyautó feelinget. A tömeg 60 kilóval csökkent, mert szénszálasra cserélték a hátsó spojlert, a hűtőrácsot és a fékcsöveket. A Reacaro speciális szénszálas üléseket szállított a Nissannak, de még a zenei rendszer középső, hátsó hangszórói is szénszálas keretbe vannak beépítve. A felniket is versenysportban használt könnyebbekre cserélték, de a titánium borítású nyitottabb kipufogó, valamint a jobb féktávokért felelős kerámia fékek is újdonságok. Apró figyelmesség még, hogy a speciális kivitelhez egy új fényezés is dukál, amely az Ultimate Black Opal fantázianevet kapta.
Szészálas kiegészítők, kerámiafék, kicsit módosított erőforrás
(Kattintson a képre, hogy igazán érdekes képeket láthasson az izgalmas részeletekről!)
Emellett a jól bevált 3,8 literes, V6-os, biturbó motorjához már nem nagyon nyúltak, csupán kicsit másképp programozták. Közepes és magasabb fordulatszámokon 20 Nm-rel növelték meg a motor nyomatékát a nagyobb feltöltőnyomással, miközben alacsony fordulaton próbálták csökkenteni az étvágyát.
A GT-R SpecV egyelőre csak Japánban mutatkozott be, az amerikai debütálásra elvileg még hónapokat kell várni, míg az európai premier nagyon a jövő zenéje. Magyarországon több halasztás után 2009 harmadik negyedévére ígérik a GT-R bemutatását, a SpecV változatról pedig még csak álmodozhatunk.
Gyári videón a SpecV