A Detroiti Autószalonon bemutatkozott a harmadik generációs Toyota Prius, amely számos fontos újdonságot vonultat fel. A legfontosabb újítás talán, hogy 5,1-ről 4,7 literre csökkent az autó átlagfogyasztása, és ez egyben azt is jelenti, hogy kevesebb káros anyag távozik a kipufogógázzal. Mindezt nagyobb, 1,8 literes, de alacsonyabb fordulatszámon üzemelő, Atkinson rendszerű benzinmotorral érték el, amelyhez a Toyota 90 százalékban új Synergy Drive hibrid rendszerét és egy fokozatmentes CVT automata váltót csatoltak. A 98 lóerős, 142 Nm-es nyomatékú benzinmotor mellett 80 lóerős, 207 Nm-es nyomatékú elektromotor dolgozik, az összteljesítmény hibrid üzemmódban 134 lóerő.
Háromféle hajtás között választhat a Prius vezetője. A tisztán elektromos meghajtás mellett autózhat csak a benzinmotorral is, vagy a kettő kombinációjával. A harmadik generációs Priusban a vezetőnek lehetősége nyílik arra is, hogy maga válasszon a hajtásmódok között, így például lesz sportos használatra, dugóban történő araszolásra, illetve üzemanyag-takarékosságra optimalizált üzemmód is. A Prius gyorsulása 0-ról 97 km/órára 9,8 másodperc.
A Toyota mérnökei alaposan átnézték a modellt, és amellett, hogy a Prius csendesebb és tágasabb lett, tetőbe épített napelemeket is kapott. Ezek segítségével a szellőzőrendszer képes cserélni a leparkolt Priusban a levegőt, így jóval kevesebbet kell használni a légkondicionálót az újra elindulás után, ez a funkció egyébként a távirányítóról vezérelhető. A fogyasztáscsökkentéshez hozzájárult még az áttervezett légkondicionáló, és a LED-es tompított fényszóró is.
Kattintson a képre a galériához!
Fontos újdonság, hogy bár az autó formája látszólag változatlan, a mérnökök minden felületi elemet átvizsgálva 0,25-re csökkentették a légellenállási együtthatót, ami a legjobb érték a szériaautók között. A Prius tengelytávja és magassága nem változott, ám a tető vonalát a hátsó részen az előző modell tetőmagasságánál csaknem 80 milliméterrel megemelték, az ideálisabb forma elérése érdekében. Ez a módosítás kedvezően befolyásolja a beltér helykínálatát, főleg a hátul ülő magasabb utasok örömére.