Az A4 allroad quattro megjelenése kisebb-nagyobb igazításoknak köszönhetően jóval keményebb és sportosabb a mezei A4 Avant külsejénél. Szélesebbek a kerékívek, fényezetlen műanyag elemek futnak körbe a karosszérián, új a ködlámpákat tartalmazó lökhárító és a tetősín is. Ezekkel a módosításokkal az A4 már-már egy rendes szabadidő-autó benyomását kelti. Szabad magasságát 180 mm-re növelték, de ha mégis leérne a hasa, akkor a kocsi aljára szerelt alumínium védőlemezek jöhetnek jól. A 17 colos kerekeken haladó kocsi nyomtávja húsz mm-rel szélesebb is lett, ami kompenzálhatja kanyarvételkor a némileg magasabb súlypontot.
Az év közepén körülbelül 37 ezer eurós alapáron megjelenő A4 allroad quattro kezdetben három turbófeltöltős, közvetlen befecskendezésű motorral lesz kapható, amelyek közül kettő dízel és egy benzines. Ez utóbbi a kétliteres, 211 lóerős, 350 Nm-es nyomatékú motor, amellyel az autó 6,9 másodperc alatt képes 100 km/órára gyorsulni, végsebessége 230 km/óra, átlagfogyasztása 8,1 liter száz kilométeren.
A közös-nyomócsöves dízelmotorok közül a gyengébbik a kétliteres, 170 lóerős egység. Ezzel 8,9 másodperc alatt éri el az A4 allroad quattro a 100 km/órás sebességet, átlagfogyasztása ennek a motornak a legjobb, mindössze 6,4 liter. A maga 7,1 literes átlagfogyasztásával ennél csak kicsivel falánkabb a háromliteres V6-os dízel, amely már 240 lóerős, 500 Nm-es csúcsnyomatéka mellett pedig a másik két erőforrásé eltörpülhet. Így nem véletlen, hogy a három motor közül ez ugrik a leggyorsabban 100 km/órára (6,4 másodperc alatt) és ennek a legnagyobb a végsebessége is (236 km/óra). Az A4 allroad quattro képes a BMW-khez hasonlóan a fékezés során fellépő mechanikus energia egy részét elektromossá átalakítani és visszatölteni, ezzel is gazdaságosabbá téve a modellt.
Az állandó, torsen differenciálműves összkerékhajtással rendelkező allroadban lehetőség nyílik az első- és hátsótengelyhez jutó erő finomhangolására. Előre maximum az erő 65 százalékát, hátulra pedig maximum az erő 85 százalékát lehet az igényeknek megfelelően eljuttatni. Érdemes még kiemelni, hogy az autót az ún. Offroad Detection technológiával is felszerelték, amely érzékeli, hogy az autó éppen milyen felületen halad és ahhoz igazítja az elektronikus menetstabilizáló érzékenységét.
Az autó alapáron egy hagyományos hatfokozatú manuális váltóval kapható, a hétfokozatú, duplakuplungos S-tronic-ért külön fizetni kell. Emellett az autót extra pénzért többek közt kétrészes panorámatetővel, kanyarkövető xenon fényszórókkal, 18 colos kerekekkel és 14 hangszórós Bang & Olufsen audiorendszerrel is felszereli az Audi.