Elöl nagyobb fényszórók, kisebb embléma és új hűtőrács, középtájban szintén új tükrök jelzik a változást, az átalakított farrészen mások a burák és nagyobb a hátsó szélvédő. Az utastérben új anyagokkal találkozhatunk, módosul a műszerfal és a középkonzol.
Öt benzines és ugyanennyi dízelmotor alkotja a León, az Altea és az Altea XL hajtóműválasztékát. Valamennyit átfésülték, aminek következtében nőtt a teljesítmény és csökkent a fogyasztás, illetve a károsanyag-kibocsátás. A trónt egy kétliteres TSI foglalja el, teljesítménye 211 lóerő. Figyelmet érdemel, hogy a gázolajosoknál megjelent az adagolófuvókásból (PD) közös nyomócsövessé (CR) alakított 2.0 TDI, amely 170 lóerőt produkál.
Egyesítették az Altea, az Altea XL és a León felszereltségét: a Reference, a Style és a Sport elnevezés ezentúl mindhárom modellnél azonos szintet jelent. Ezenfelül a León választéka kibővül a sportos FR kivitellel. A DSG szekvenciális automatizált váltót - amely a 160 lóerős 1.8 TSI-hez is rendelhető lesz - a volánra helyezett gombokkal is lehet kapcsolni.
A León néhány további felszereléssel gazdagodik. Ilyen a Hill Hold Control és a menetfénnyel ellátott adaptív dupla xenonfényszóró, az úttartást pedig az ESP-vel összhangban működő, XDS nevű elektronikus önzáró differenciálmű javítja.