A Hyundai hivatalosan is bejelentette, hogy elkészült a Tucson utódával. A HED-6 ix-ONIX nevű kompakt szabadidő-autó egyelőre tanulmányként létezik, ám már sorozatgyártásra kész erőforrást kapott. A 173 lóerős, 1,6 literes benzines turbómotort, amely kilométerenként csupán 149 gramm széndioxidot bocsát ki, még ebben az évben gyártani kezdik. Az erőforrást több Hyundai modell is megkapja, például az i30-hoz is választható lesz.
A Hyundai egyelőre nem nyilatkozott arról, hogy kínálatban marad-e a Tucsonhoz jelenleg elérhető 140 lóerős, kétliteres soros négyhengeres, a 173 lóerős 2,7 literes V6-os, illetve az egyes piacokon kínált 140 lőerős kétliteres dízel egység.
A genfi bemutatkozás után a gyár nekifog a sorozatgyártású verzió elkészítésének, amely a Tucson helyét átvéve iX35 néven készül majd, és talán már a szeptemberi Frankfurti Autószalonon bemutatkozik. Megtartják az átalakítás során a főbb vonalakat, ám az már most biztos, hogy a lámpákon, a lökhárítókon és a felhasznált anyagokon módosítanak majd. A tanulmány külseje egyébként illeszkedik az i10 és az i30 modellek formavilágához, ami nem csoda, mert ezt is a Hyundai németországi tervezőközpontjában vetették papírra.
A 4,4 méter hosszú HED-6 ix-ONIX, 1,85 méter széles és 1,65 méter magas, és öt utasnak kínál kényelmes férőhelyet. A Hyundai nem tervezi hétüléses verzió elkészítését.
Az iX35-öt Szlovákiában, a Kia zsolnai üzemében szerelik majd össze, ezért valószínű, hogy hamarosan a Kia változatát is bemutatják az autónak.