Grönholm a tervekkel ellentétben nem tér vissza, pedig a hóban igazán otthon érzi magát. Teljesítménye 2007-ben nagyban hozzájárult a Ford hármas sikeréhez
A 2009-es szezon sok változást hozott, ha valaki egy esztendőn át nem követte az eseményeket, szinte rá sem ismert a rali-világbajnokságra. A gyári Subaru és Suzuki csapat kiválásán túl az is sokkolta a rajongókat, hogy a több évtizedes hagyományt megtörve nem a Monte Carlo Ralival indult az év (a patinás futam a rotációs elv miatt idén kimarad a naptárból), hanem Írországban találkozott először a mezőny.
Aszfaltos futam lévén, Loeb győzelme aligha lehetett kétséges, bár az első szakaszokon az esőzés és a köd alaposan megkeverte a kártyákat. Annak ellenére, hogy számos helyi pilóta indult, ráadásul komoly WRC-kkel, gyorsan helyreállt a papírforma. Loeb és Sordo kettős győzelmet szereztek a Citroënnek, Hirvonen fért még fel a dobogóra. Henning Solberg pedig élete legjobb aszfaltos teljesítményét nyújtva negyedik helyen ért be. Mögötte Atkinson és Ogier érkeztek, mindketten a Citroën Junior-csapat képviseletében, és pontszerző helyen végzett még az ötvenedik futamát teljesítő Matthew Wilson, és Al-Qassimi.
Loeb számára az jelenthet kihívást, hogy Norvégiában még nem győzött. Kivételesen nem ő a favorit, az egész évad során talán itt lesz a legnehezebb a dolga
Norvégiában 2007-ben volt először, és eddig utoljára VB-futam. Hatalmas hó várja a csapatokat a svéd pályáknál szűkebb és kanyargósabb utakon, melyeknek nagyjából a fele új a két esztendővel korábbiakhoz képest. A harmadik, záró nap lesz a leghosszabb, a szervizpark pedig a "szokott módon" az 1994-es lillehammeri olimpiai stadionban, a Viking Hajóban lesz.
Az ír futamhoz képest sok változás van a nevezési listán. Atkinson és Al-Qassimi nem indulnak, viszont rajthoz áll az ex-suzukis Andersson (Skoda Fabia WRC), az orosz szupertini, Novikov (Citroën C4 WRC), és Petter Solberg. A 2003-as világbajnok saját csapatot verbuvált, főként azokból, akikkel korábban a Subarunál dolgozott együtt, és vásárolt egy 2006-os Xsara WRC-t. Ezzel a komoly esélyesek sorába lépett elő, főleg hazai futamán. Mivel Solberg idén privát versenyzőként indul, három aktív differenciálművel indulhat, s ez tovább növeli esélyeit.
A privát Xsara már sok esetben bizonyult ütőképesnek, legutóbb Galli szerepelt ilyennel Norvégiában. Ezúttal Petter Solberg próbálkozik a régebbi, de igen komoly technikával
Sokakkal kell megküzdenie a győzelemért, hiszen Loeb bárhol esélyesnek számít, a Ford pedig visszavágásra készül Írország után. 2007-ben a komplett dobogót elfoglalták, akkor még Grönholm segítségével. Hirvonen és Latvala mellett Henning Solberg is odaérhet a végén, így legalább öten csatáznak majd a győzelemért.
Újfajta gumikkal vág neki a mezőny a hónak, a korábbi keskeny szöges abroncsokhoz képest szélesebbekkel, a murvás versenyeken megszokotthoz hasonló méretűekkel. Minden egység rendelkezésére 42 db áll majd a hétvégén, és nem lehet a mintát utólag tovább vágni. A szélesebb köpenyekkel nagyobb hátrányban lesz az, aki elsőként indul a pályákon, de a pilóták szerint a kijárt úton már nem nagy a különbség a régi gumikhoz képest. Ahogy eddig is, kerekenként 400 darab 7 mm-es szög kapaszkodik majd a hóba-jégbe.
A Subaru nélkül abszolút kétpólusúvá vált a harc a bajnoki címekért. Bár a kékek az utóbbi esztendőkben nem nagyon szóltak bele a győzelmek sorsába, visszavonulásuk mindenképpen nagy veszteség
Norvégiában bemutatkozik a PWRC kategória 2009-es mezőnye, ahol egyértelműen a skandináv versenyzők az esélyesek. Idén is Mitsubishi-Subaru párharc lesz, az indulók közt elvétve van egy-két S2000-res autó. Indul két Magyar egység is, Szabó Gergő és Pénzes Zsolt is egy-egy Lancer Evo IX-essel méreti meg magát a téli körülmények között.
Szabó Gergő keddi MMS-felvétele a tréningről
A verseny csütörtök este kezdődik, a szuperspeciállal.
A világbajnokság állása:
1. | Loeb/Elena | Citroën | 10 |
2. | Sordo/Marti | Citroën | 8 |
3. | Hirvonen/Lehtinen | Ford | 6 |
4. | H. Solberg/Menkerud | Ford | 5 |
5. | Atkinson/Prevot | Citroën | 4 |
6. | Ogier/Ingrassia | Citroën | 3 |
7. | Wilson/Martin | Ford | 2 |
8. | Al-Qassimi/Orr | Ford | 1 |
A világbajnokság állása a gyártók közt:
1. | Citroën Total WRT | 18 |
2. | BP Ford Abu Dhabi WRT | 8 |
3. | Stobart VK M-Sport Ford WRT | 8 |
4. | Citroën Junior Rally Team | 5 |