Az Audi továbbra is hisz a dízelmotor tudásában, így nem okozott meglepetést, hogy az új R15-öt is gázolajos erőforrás hajtja. A versenyautó V10-es TDI egysége kompaktabb és könnyebb lett, átdolgozták a turbófeltöltőt és a befecskendezőket, valamint új részecskeszűrőt is kapott, amellyel nem csupán a fogyasztását, de a károsanyag-kibocsátását is csökkentették. A több mint 600 lóerős motor nyomatéka 1050 newtonméter.
Az Audiban új az elektromos rendszer, amelynek működése egy lítium-ion akkumulátoron alapul, amelyet kis tömege és nagyobb kapacitása miatt választottak a hagyományos akkumulátor helyett, és szintén most először alkalmazzák a versenyautón a diódás első lámpákat is. Sokat csiszoltak a karosszéria formáján is, az új kasztni aerodinamikai szempontból állítólag nagy előrelépés lesz.
Az Audi R15 TDi idén első alkalommal a sebringi 12 órás versenyen áll rajthoz, március 21-én, majd következhet a nagy verseny, a Le Mans-i 24 órás, június 13-án.
Az Aston Martin is bemutatta versenycsapatát, valamint a 2009-es autót, az első tesztköröket Franciaországban, a Paul Ricard versenypályán tette meg a csapat. Az eseményt most először nézhették látogatók, mintegy 3500 néző kísérte figyelemmel, ahogy a csapat megkezdi a felkészülést a szezonra. Akadt is látnivaló, hiszen a cseh pilóta, Tomas Enge alaposan összetörte a V12-es benzinmotorral rendelkező Aston Martin 007-es autót, ám a sofőrnek szerencsére nem esett baja. A 009-es épségben zárta a tesztet, és mind a hat pilóta elégedetten nyilatkozott az autóról, így a csapat előtt nyitva áll a lehetőség, hogy az 1959-ben aratott győzelmet ötven évvel később megismételje a Le Mans-i 24 óráson.