Loeb autója kifehéredett, teljesítménye azonban nem változott. A francia egyelőre Cipruson is mindenkinél gyorsabb, pénteken hatból öt gyorsaságit megnyert
Az eső megkavarta a kártyákat már a rajt előtt, hiszen arról sem volt fogalma senkinek, hogy milyen lesz élesben a murvára való gumikkal az aszfalton menni, de arról végképp nem, hogy ugyanez hogy fest majd esőben. Az első kieső Henning Solberg volt, aki az előző két futamon remekül szerepelt, de ezúttal egy közlekedési baleset miatt már az első szakasz rajtjáig sem jutott el. Egyszerűen elévágott egy autó, amelynek nekiütközött a Focus WRC, és olyannyira megsérült a kocsi eleje és oldala, hogy a norvég feladta a futamot. Szombaton még folytathatja a szuper rali szabályok értelmében, fél óra büntetéssel a versenyben vezető idejéhez képest.
Az említett, 30 kilométeres szakaszon Loeb nagyon elverte a komplett mezőnyt, 13 másodpercet vert Sordóra. A francia a teszten használt, kopott gumikkal vágott neki a távnak, és jól spekulált: az aszfalton jobban tapadtak az élettartamuk végefelé járó abroncsok. A két Citroën mögött a gyári Fordok következtek, Hirvonen alaposan el volt szontyolodva az időkülönbség láttán. Óriási meglepetésre két S1600-os gép is befért az első tízbe, az alacsony tömegű versenyautóknak könnyebb volt megbirkózni a furcsa viszonyokkal: Prokop a 7., Kosciuszko a 10. időt érte el.
Petter Solberg a gyári Subaruval sem állhatna jobban, ötödik a Xsarával. A gyáriaktól elég egy-két apró hiba, és a norvég máris a dobogón áll
A második, és a harmadik szakaszon is hasonló volt a helyzet: Loeb és Sordo voltak a leggyorsabbak, mögöttük messze a többiek. A Suzuki Swifttel induló Prokop még rátett egy lapáttal, és a második gyorsaságin szenzációs negyedik időt ért el. Petter Solberg alatt is jól muzsikált a felújított Xsara WRC, bár a legénység egyáltalán nem volt elégedett a körülményekkel. Phil Mills, a navigátor egyenesen nonszensznek nevezte, hogy aszfalton ilyen gumikkal kell rajthoz állniuk, autójukat egy jégen csúszkáló disznóhoz hasonlította, és azt is felvetette, hogy vajon Lewis Hamilton mit szólna, ha neki is ilyen abroncsokkal kellene a pályára hajtania egy F1-es viadalon? Álláspontjukat többen is osztották, az új lebonyolítási rendszer kevesek tetszését nyerte el.
Napközben a szervizben többen is átvették Loeb módszerét, és fenthagyták a használt gumikat. A második körben a fordosok összekapták magukat, Hirvonen és Latvala is egy-egy második idővel mutatta magát. Loeb - aki elöl kopott, hátul új gumikkal hagyta el a szervizparkot - továbbra is nyerte a gyorsaságikat, Sordo pedig tartotta második helyét. Petter Solberg továbbra is közvetlenül a gyáriak mögött, az ötödik helyen állt, utána a Citroën fiataljai, Ogeir és Novikov következtek. Az első nyolcast Wilson zárta, aki saját bevallása szerint sehogy sem tudott ráérezni a ritmusra.
Hirvonenből ismét bohócot csinált Loeb. Szegény finn egyszerűen nem értette, hogy miért kap ennyit gyorsaságinként. Hátránya délután némileg csökkent, amikor ő is használt gumikra váltott
Nap végén, hat gyorsasági után Loeb meggyőző fölénnyel állt az élen, 41 másodperccel megy Sordo előtt, ez bíztató a szombatra nézve. Murván elvileg hátrány elsőként indulni, de mivel esik az eső, még az is lehet, hogy további előnyre tesz szert a világbajnok rajtpozíciójából fakadóan. A többiek csupán a második helyért harcolnak, erre szombaton öt gyorsasági áll majd rendelkezésükre.
A PWRC kategóriában Araujo és Sandell csatázott egész nap, egyelőre a Lancer Evo IX áll jobban, a Skoda a második. A Mayer/Tagai páros kitart a nehéz körülmények közt, a murván javíthatnak majd pozíciójukon. A juniorok között Prokop vezet lengyel és német vetélytársa előtt, többen nem is álltak rajthoz a kategóriában.
A verseny állása az első nap után:
1. | Loeb/Elena | Citroën C4 WRC | 1:37:46,3 |
2. | Sordo/Marti | Citroën C4 WRC | +41,8 |
3. | Hirvonen/Lehtinen | Ford Focus RS WRC '08 | +1:00,2 |
4. | Latvala/Anttila | Ford Focus RS WRC '08 | +1:08,3 |
5. | P. Solberg/Mills | Citroën Xsara WRC | +2:27,1 |
6. | Ogier/Ingrassia | Citroën C4 WRC | +3:03,3 |
7. | Novikov/Moscatt | Citroën C4 WRC | +3:16,0 |
8. | Wilson/Scott | Ford Focus RS WRC '08 | +4:25,9 |
25. | Mayer/Tagai | Subaru Impreza WRX STi | +18:45,2 |
PWRC:
1. | Araujo/Miguel | Mitsubishi Lancer Evo IX | 1:45:22,1 |
2. | Sandell/Axelsson | Skoda Fabia S2000 | +33,2 |
3. | Simone Campedelli | Subaru Impreza WRX STi | +1:34,9 |
11. | Mayer/Tagai | Subaru Impreza WRX STi | +2:59,9 |
JWRC:
1. | Prokop/Tomanek | Citroën C2 S1600 | 1:45:42,3 |
2. | Kosciuszko/Szczpaniak | Suzuki Swift S1600 | +3:34,6 |
3. | Burkart/Koelbach | Suzuki Swift S1600 | +14:39,8 |