Harminckilencen vágtak neki az idei Oldtimer Szuperkupa nyitányának
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)
Tizenhárom mért szakasz, három titkos feladat, két zárt versenypálya, hat időellenőrző és hat pecsételő állomásés az itinerben 72 oldalon 225 jel várta a harminckilenc indulót.
A Táborfalvához közeli Öreg tanyáról rajtolók 230 kilométeres útvonalon háromszor érintették az örkényi kastélyt, feladatok voltak a Kakucsringen és a kecskeméti gokartpályán is. Kecskemét járókelői a főtéren találkozhattak a veterán járművekkel, de a csapatok megfordultak Pusztavacson, Magyarország földrajzi középpontjánál is. Új résztvevőkkel bővült a Szuperkupa kategória is, és a Túra kategóriában is elrajtoltak hatan.
A verseny rendszeres résztvevői közül is többen újabb autókkal jöttek. Pásztor Tamásék az utóbbi időben megszokott Alfa Romeo helyett egy nemrég elkészült gyönyörű, 1967-es Peugeot 404 Pininfarinával érkeztek. A tavalyi harmadik Janzer György-Németh Márk kettős a narancssárga Zsigulit egy 408-asMoszkvicsra cserélte, amely a nézők és a versenyzőtársak körében is nagyon nagy népszerűségnek örvendett. Eddig az Oldtimer Szuperkupában nem látott Porschék kerültek elő, és a legöregebb autó, egy 1957-es Austin Healey is most indult először a versenyen.
Öreg autó nem vén autó. Törődést azért igényel
A nagy esélyes, a háromszoros címvédő Erdélyi házaspár egyszer a másodpercekkel, egyszer pedig a méterekkel került bajba, az így összegyűjtött több száz hibaponttal az első tízbe sem fértek be 1968-as Jaguarjukkal. Németh Gyula azonban új navigátorával, Földvári Krisztával is megtalálta az összhangot, 273 hibaponttal ők nyerték az évadnyitót 1975-ös Porsche 911-esükkel Szabó Endre és Gömöri Melinda előtt. Pásztorék lettek a harmadikak, a tavalyi szuperkupa-második Ilkovits Ádámnak és Kemenes Csillának (Alfa Romeo Giulia Sprint 1600 GTA) a negyedik helyezéssel kellett beérniük.
A kezdőket és a könnyed kikapcsolódásra vágyókat egyszerűbb útvonal és kevesebb várta a Túra kategóriában, amelyben - a szokásos 1976-os limit helyett - 1986 előtt gyártott autók számára engedélyezett az indulás. A mezőnynek ebben a szekciójában további könnyítés, hogy a versenyzők szabadon használhatják digitális mérőberendezéseiket, míg a veteránosok büntetőszorzót kapnak, ha nem mechanikus mérőműszereket használnak. A kategória győztese Vörösmarty Attila lett Bozsó Jánossal az oldalán egy 1972-es Toyota Corolla kombival.
A következő veteránverseny a Historic Racing éjjeli Start Historicja lesz március 28-án. Az Oldtimer Szuperkupa a Retro Mobillal folytatódik április 25-én.
Végeredmény | |||
Oldtimer kategória | |||
1. | Németh Gyula, Földvári Kriszta | Porsche 911, 1975 | 273 hibapont |
2. | Szabó Endre, Gömöri Melinda | Jaguar Mk II, 1962 | 306 hibapont |
3. | Pásztor Tamás, Török Sándor | Peugeot 404 Coupé, 1967 | 326 hibapont |
Részletes eredménylista itt olvasható. | |||
Túra kategória | |||
1. | Vörösmarty Attila, Bozsó János | Toyota Corolla, 1972 | 576 hibapont |
2. | Simon Gergely, Fehér Andrea | Mercedes-Benz 220 SE Coupé, 1962 | 1064 hibapont |
3. | Rónaszéki Zoltán, Kókai István | VAZ 2101, 1972 | 1111 hibapont |
Részletes eredménylista itt olvasható. |