Az Infiniti Europe a Gablini cégcsoporttal állapodott meg a Nissanhoz tartozó luxusmárka magyarországi kizárólagos forgalmazásában. Az importőri szerződést a Genfi Autószalonon, március 3-án írta alá Jim Wright, az Infiniti Europe alelnöke és Gablini Gábor, a cégcsoport tulajdonosa.
Az első értékesítési pont az Átrium Irodaparkban nyílik május elején, a Váci út 45. szám alatt. Idén decemberre már a budaörsi Infiniti-szalon is kész lesz, a jelenlegi Nissan-szalon mellett.
A választék a G37, EX37, FX37 és az FX50 modellekből fog állni, az autókról már tavaly ősszel olvashattak részletes menetpróbát az [origo]-n. Egyelőre csak kétféle, bár igen korszerű benzinmotorja van a márkának, amelyek közül a gyengébb is 320 lóerős. Jóval nagyobb népszerűségre számíthatna egy erős és takarékos dízelmotor, de a Renault-tól származó háromliteres V6-os dízelre még egy évet várni kell, és akkor is csak a szabadidő-autók, az EX és az FX kapják majd meg. 2010 második felében már megvásárolható hibrid modellje is lesz a márkának, de hogy melyik modellből, azt nem árulta el a márka Közép-Kelet-Európáért felelős pr-igazgatója, Jürgen Schmitz az [origo] autó kérdésére a sajtótájékoztatón.
Egyetlen autót, egy FX37-et hoztak el a sajtótájékoztatóra
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)
Az Infiniti különleges vevőszolgálattal igyekszik kitűnni a többi prémiummárka közül. A "Total Ownership Experience" program része, hogy a főváros 250 km-es körzetén belül az időszakos karbantartásra eljönnek az autóért, és vissza is hozzák, de az új autó átadása is történhet a tulajdonosnál. Gablini Gábor konkrét árakat még nem tudott mondani a sajtótájékoztatón, állítása szerint az Infinitik kevéssel olcsóbbak lesznek a hasonlóan felszerelt és hasonlóan erős BMW modelleknél. Április közepére ígérik az árlistát, az éves eladási terv 80-100 autó lesz, melynek közel kétharmadát teszi majd ki Gabliniék szerint a legdrágább modell, az FX sorozat.