Megállhat az élet a közlekedési téren is túlzsúfolt indiai nagyvárosokban, ha mindazok, akik eddig kényszerből használták a legolcsóbb motorral hajtott közlekedési eszközt, vagyis a motorkerékpárt, átülnek egy Tata Nanóba. A Tata India ugyanis hivatalosan bemutatta a világ legolcsóbb kisautóját, amelyet egyelőre hazai piacon kezdenek forgalmazni áprilistól, és amelynek első példányait júliusban vehetik át tulajdonosaik.
A gyár a várható roham miatt sajátos módot választott a megrendelések kezelésére, és az első százezer darab elosztására. A vásárlók sorsoláson vesznek részt, amelynek feltétele az április 25-ig befizetett előleg. A szerencsések megkapják autójukat, akik pedig nem lehetnek az első százezer vásárló között, azok 8,5 százalék kamatot kapnak a visszafizetett előleg után.
A Tata indiai üzemében, Gujaratban szereli össze a Nanót, amelyből a tervek szerint 2010-től évente 350 ezer darab gördül le a szállítószalagról. A kisautót 33 lóerős, 634 köbcentis, kéthengeres alumíniumöntvény blokk hajtja, az erőátvitelről négyfokozatú manuális váltó gondoskodik. A háromféle felszereltségi szint közül a Standard csupán háromféle színben és előrehajtható hátsó üléssel készül, a CX-hez már fűtés, klíma, fékrásegítő is jár, valamint ötféle színben rendelhető. A legjobban felszerelt változat az LX, amely az előbbieken felül már elektromos ablakokat, ködlámpákat, mobiltelefon-töltőt, és hátsó légterelőt is kapott. Az alapmodell mindössze 100 ezer rúpába, vagyis 2000 dollárnál is kevesebbe kerül.
Ratan N. Tata, a cég elnöke a bemutatón úgy jellemezte a Nanót, mint az autóiparban megszokott korlátokat ledöntő modellt, amelynek fejlesztésénél egy sor kihívással kellett megküzdeni. Az elnök elmondta, hogy reméli, sok család számára kínálhatnak biztonságos, olcsó és kényelmes közlekedési eszközt Indiában és világszerte.
A Tata Nano a Genfi Autószalonon idén mutatta be az Európának tervezett Nanót, amely kissé nagyobb, mint az indiai modell és erősebb motort is szán bele a gyár. Mivel a modellnek meg kell felelnie a szigorú európai közlekedésbiztonsági előírásoknak, és teljesítenie kell a környezetvédelmi normákat is, ez az árán is meglátszik majd: ötezer eurót kérnek érte az öreg kontinensen.