A Mazda nem olyan régen jelentette be a ráncfelvarrt MX-5-öt, de máris a teljes modellfrissítésen dolgozik, amelyet 2012-re időzít. A hároméves intervallumra azért van szükség, mert nem csupán az apróbb részletei újulnak meg a világszerte népszerű roadsternek, hanem alapvető változásokra kell számítani.
A Mazda az alapoktól kezdi a modell átváltoztatását, és ha már amúgy is a könnyű platformok új generációján, valamint a még takarékosabb erőforrásokon dolgozik, miért ne juthatna ebből a kétüléses kabriónak is.
A nagyobb mértékű külső módosítások mellett, körülbelül tíz százalékkal lesz kisebb a modell, amely a könnyű anyagok használata mellett hozzájárul ahhoz, hogy 1000 kilogramm körül legyen az autó tömege. A súlycsökkentés jótékony hatással lesz a fogyasztásra, amely több tényező együttes eredménye lesz. Ilyen például a kisebb energiaigényű elektronikus kormányzás, valamint a kisebb lökettérfogatú erőforrások használata.
Korábbi tesztjeinkben már mi is megállapítottuk, hogy az 1,8 literes erőforrás simulékonyabb a kis roadsterben, így kíváncsian várjuk, milyenek lesznek a modellhez tervezett kompakt 1,4 és 1,6 literes közvetlen befecskendezéses turbófeltöltős erőforrások, amelyhez duplakuplungos váltót illesztene a Mazda. Teljesítményszintekről egyelőre nem esik szó, viszont az szinte biztos, hogy a felfüggesztéshez is hozzányúl a gyár, ami nem csupán az esedékes korszerűsítésre utal.
Minden bizonnyal hatalmas érdeklődésre tart majd számot, hogy a Mazda is visszatér a gyökerekhez, és alkot egy modellt a klasszikus RX-7 emlékére, az új MX-5 platformra építkezve, és a 2007-ben bemutatott Taiki tanulmány formai elemeit felhasználva. A modell, amelyet RX-9 névre keresztelnek, inkább az RX-8-hoz áll majd közelebb, mint a roadsterhez, hiszen a 2+2 üléses kupé kialakítás mellett Wankel-motort kap. A 16X Renesis Wankel-motor már a tizenkettedik változata lesz az 1967-ben bemutatott 10A blokknak, és szintén duplakuplungos váltót kapcsol majd hozzá a gyár, hátsókerék-hajtással.
A modell formavilágában emlékeztet majd a klasszikus elődre, ám a 16X erőforrástól körülbelül 270 lóerő, 201 kilowatt teljesítményre lehet számítani, valamint az előző generációs 1,3 literes, 13B kódjelű Wankel motornál körülbelül 20 százalékkal alacsonyabb fogyasztásra. A 2012-re tervezett bemutatót megelőzően még egészen biztosan kiderül egy-két izgalmas részlet a megújuló MX-5-ről és az új kupéról.