Latvala remekül ment, az első szakaszt megnyerte, majd a másodikon kicsúszott. Több mint 20 percet vesztett, így a pontszerzés esélye elszállt
Szombatra virradó éjjel végig esett az eső, így a pályák egy része sártengerré változott. A tegnapiakkal ellentétben ezek a körülmények már sokkal jobban feküdtek a Fordoknak, Latvala és Hirvonen kezdtek a legjobban. Loeb első rajthelye miatt hátrányban volt, és bár csupán néhány másodpercet adott le előnyéből, már azon aggódott, hogy kitart-e az majd vasárnap délutánig. A négy gyári autó közé Petter Solberg furakodott be, Sordót taszította az ötödik helyre.
A világbajnok egy üldözőtől megszabadult a második szakaszon, ahol Latvala besett az árokba, és csak 20 perc után tudott a fogságból kiszabadulni. A saras terep egyébként sokakat megtréfált, különösen a 28 kilométeres pálya végén. Hirvonen neve mellé került a legjobb idő, újabb két másodpercet faragott Loebbel szemben a hátrányából, és már a második helyen állt - Sordo kárára jutott oda. A harmadik helyen Petter Solberg ért a célba, akinek annak ellenére jól sikerült a szakasz, hogy többször is hibázott. Ogier felborult nem sokkal a cél előtt, két percet vesztett ezzel, de tudta folytatni, mivel autója nem sérült meg különösebben.
Ogier egyre inkább beváltja a hozzá fűződő reményeket, jelenleg a hatodik helyen áll. Ez akár jobb is lehetne, ha a második szakaszon nem borult volna fel
A harmadik szakaszon megmutatta Loeb, hogy azért neki is megy murván, minden nehézség dacára megnyerte a gyorsaságit. Akkora volt a sár, hogy több pilóta lehúzta az oldalablakot, hogy kilásson a kanyarokban. Hirvonen egyre húzott el Sordótól, akire viszont Solberg kezdett el eszméletlen tempóban feljönni. A maradék négy pontszerző helyért a fiatalok - Novikov, Ogier, Wilson és Rautenbach - folytattak harcot.
A szervizben mindkét gyári csapat főnöke felemás érzésekkel értékelte a délelőtti történéseket, hiszen míg Loeb és Hirvonen remekelt, Sordo és Latvala szereplése nem volt túl sikeres. Délutánra a pályák elkezdtek felszáradni, ezért a 31 kilométer hosszú negyedik gyorsasági új izgalmakat ígért.
Talán senki nem gondolta volna, hogy Petter Solberg lesz a leggyorsabb, de azt végképp nem, hogy 15 illetve 18 másodperccel fut jobb időt Hirvonennél illetve Loebnél. Arról nem is beszélve, hogy több mint fél percet vert Sordóra, így egy percen belülre került a dobogós helytől a norvég. Wilson és Ogier is szenzációsan mentek, egy harmadik illetve negyedik hellyel bizonyították tehetségüket.
Hirvonen egyelőre mindent tőle telhetőt megtesz, de nem tud Loeb közelébe kerülni. Vasárnap is csak vetélytársa vezetői vagy műszaki hibájában reménykedhet
A 2003-as világbajnok szárnyalása a napi utolsó szakaszon is folytatódott, az élmezőnyt nagyon elverte, leginkább a versenybe pénteki balesete után visszaálló bátyja, és Novikov tudták vele tartani a lépést. Hirvonen 15 másodpercet faragott Loebbel szembeni hátrányából, de még így is maradt bőven a franciának vasárnapra. Sordo viszont már nagyon aggódhat: Solberg 15,9 másodpercre közelítette meg, ez pedig már igencsak kevés. Wilson áll az ötödik helyen, aki remekül autózott szombaton, neki Ogierrel és Novikovval kell majd megvívnia a továbbiakban. Rautenbach a nyolcadik, pozícióját senki nem veszélyezteti.
A PWRC kategória mozgalmas napon van túl, de a helyzet változatlan, Araujó áll az élen, nem sokkal Sandell illetve a Skoda előtt. Al-Attiyah a harmadik, de olyan kicsit a különbségek, hogy a záró napon még bármi megtörténhet. Mayerék küzdenek az elemekkel, és még mindig versenyben vannak, a tizedik hely az övék. A junioroknál a háromfős mezőny kettőre fogyatkozott Burkart balesete után, de a német visszaáll, a harmadik helyért járó hat pont reményében. Prokop továbbra is vezet, előnye már két perc a lengyel Kosciuszko előtt.
Vasárnapra mindössze három szakasz maradt, de mivel azok összesen több mint 80 kilométer hosszúak, lazításról szó sem lehet egyelőre.
A verseny állása a második nap után:
1. | Loeb/Elena | Citroën C4 WRC | 3:33:43,8 |
2. | Hirvonen/Lehtinen | Ford Focus RS WRC '08 | +49,8 |
3. | Sordo/Marti | Citroën C4 WRC | +1:36,0 |
4. | P. Solberg/Mills | Citroën Xsara WRC | +1:51,9 |
5. | Wilson/Martin | Ford Focus RS WRC '08 | +5:13,7 |
6. | Ogier/Ingrassia | Citroën C4 WRC | +5:42,8 |
7. | Novikov/Moscatt | Citroën C4 WRC | +6:22,8 |
8. | Rautenbach/Senior | Citroën C4 WRC | +7:23,5 |
25. | Mayer/Tagai | Subaru Impreza WRX STi | +36:59,7 |
PWRC:
1. | Araujo/Miguel | Mitsubishi Lancer Evo IX | 3:47:31,7 |
2. | Sandell/Axelsson | Skoda Fabia S2000 | +0:16,5 |
3. | Al-Attiyah/Bernacchini | Subaru Impreza N14 | +1:02,8 |
10. | Mayer/Tagai | Subaru Impreza WRX STi | +23:11,8 |
JWRC:
1. | Prokop/Tomanek | Citroën C2 S1600 | 3:53:28,2 |
2. | Kosciuszko/Szczepaniak | Suzuki Swift S1600 | +2:06,5 |
3. | Burkart/Koelbach | Suzuki Swift S1600 | +18:28,5 |