Loeb ötvenedik futamgyőzelmét aratta Cipruson. Fölénye az örökranglistán óriási, sokáig nem fogja senki utolérni
A zárónapra három gyorsasági maradt, de az össztáv - 80 kilométer - bőven elég volt ahhoz, hogy akár feje tetejére állhasson a sorrend. Hirvonen Loeböt szerette volna utolérni (49 másodperc hátrányból indult reggel), Solberg pedig Sordót, közöttük mindössze 15 szekundum volt a differencia. Szombathoz hasonlóan eső áztatta pályák vártak a mezőnyre, az első rajt helyszínén csupán hat fok volt.
A 30 kilométer hosszú nyitószakaszt az elvárásoknak megfelelően a két üldöző teljesítette a leggyorsabban, Hirvonen, Solberg sorrendben. A norvég úgy faragott három másodpercet a hátrányából, hogy az egyik visszafordítóban lefulladt a Xsara WRC, mivel egy mechanikai hiba miatt nem tudott visszaváltani, és második helyett negyedik fokozatban próbálta meg bevenni a kanyart. Mögöttük is óriási vetélkedés volt a fiatalok között, amely oda vezetett, hogy Novikov felborult a C4 WRC-vel, nem sérültek meg, de kiestek. Ogier viszont majdnem utolérte Wilsont, akinek előnye 15 másodpercnyire olvadt.
Pénteken úszott el Hirvonen számára a győzelem, amikor aszfalton rengeteget kapott vetélytársától. Utána már hiába volt nála gyorsabb szombaton és vasárnap is, csak egy újabb második hely került a neve mellé
Szinte mindenki a második, 40 kilométeres szakaszra koncentrált, majd minden csapat ezt tekintette vízválasztónak. Hirvonen újfent a leggyorsabb volt, alaposan elkalapálta a mezőnyt, bár Loebnek már csak arra kellett figyelnie, hogy előnye kitartson a célig. Petter Solberg szintén megtette amit kellett, és több mint 40 másodpercet adott Sordónak, letaszítva a spanyolt a dobogóról. Ogier is befogta Wilsont, így alaposan felbolydult az élmezőny.
A hosszú szakasz után az utolsó egy 11 kilométeres pálya volt, de még ez is tartogatott eseményeket. Wilson és Latvala futották holtversenyben a legjobb időt, a fiatal brit élete első igazi szakaszgyőzelmét szerezte. Hirvonen feladta, túl nagy volt a hátránya ahhoz, hogy ilyen rövid idő alatt behozza, így maradt a második helyen Loeb mögött, és a célban elsőként gratulált a világbajnoknak. Petter Solberg megtartotta harmadik pozícióját, Sordo - elsősorban a csapat érdekeit szem előtt tartva - bejött negyediknek, míg a már említett Wilson lett az ötödik, mivel Ogier a céltól 200 méterre felborult. Rautenbach így kerülhetett a hatodik helyre, Villagra és Al Quassimi a ciprusi futam további pontszerzői.
Utoljára 2005-ben, a Monte Carlo Ralin állhatott privát versenyző a dobogóra. Akkor Gardemeister volt a hős, ezúttal Petter Solberg, aki óriási tettet hajtott végre Sordo legyőzésével
Loeb ötvenedik győzelmét aratta, s ezzel ismét történelmet írt. Navigátora, Daniel Elena ezek után azt sem tartja elképzelhetetlennek, hogy idén mind a tizenkét versenyt ők nyerjék, Loeb célja egyelőre "csupán" az ötvenegyedik diadal. A francia sorozatban negyedszer nyert - az idei hármon kívül tavaly a szezonzárón is első lett -, továbbá utolsó tíz versenyéből nyolcat megnyert. A verseny hőse ezzel együtt nem ő, hanem Petter Solberg, aki szinte a semmiből verbuvált pár hete egy csapatot, és második futamán éles versenyben győzte le az egyik gyári Citroënt egy jóval régebbi technikával. Ez a Subaruval sem nagyon sikerült az utóbbi esztendőkben, úgyhogy nagy az öröm a norvégoknál.
A PWRC kategóriában a két napon át vezető Araujót elérte a műszaki hiba, az Evo IX-es váltója romlott el, így a második helynek is örülnie kellett. Sandell végzett az élen, második idei győzelmét aratva az S2000-res Fabiával. Al-Attiyah érkezett harmadiknak, így hosszú idő után három különböző márkájú autó állt a dobogón. Mayer Gáborék beértek a célba, bár nagyon sokat kaptak az élmezőnytől. Kitartásuk pontot ért, mivel ugyan kilencedikként álltak az utolsó gyorsasági után, de az eredetileg hetedik indiai Gill által kormányzott Impreza nem ért el a szervizparkig, egyszerűen elfogyott az autóból benzin. Az S1600-osoknál nem történt vasárnap változás, Prokop behúzta a tíz pontot két riválisa előtt, és ezzel összetettben is átvette a vezetést.
A világbajnoki sorozat Portugáliában folytatódik április első hétvégéjén, igazi csemegével, hiszen visszatér a kétszeres világbajnok, Marcus Grönholm egy Impreza WRC volánjánál.
A verseny végeredménye:
1. | Loeb/Elena | Citroën C4 WRC | 3:33:43,8 |
2. | Hirvonen/Lehtinen | Ford Focus RS WRC '08 | + 49,8 |
3. | P. Solberg/Mills | Citroën Xsara WRC | + 1:36,0 |
4. | Sordo/Marti | Citroën C4 WRC | + 1:51,9 |
5. | Wilson/Martin | Ford Focus RS WRC '08 | + 5:13,7 |
6. | Rautenbach/Senior | Citroën C4 WRC | + 5:42,8 |
7. | Villagra/Perez Companc | Ford Focus RS WRC '08 | + 6:22,8 |
8. | Al Quassimi/Orr | Ford Focus RS WRC '08 | + 7:23,5 |
... | |||
21. | Mayer/Tagai | Subaru Impreza WRX STi | + 36:59,7 |
PWRC:
1. | Sandell/Axelsson | Skoda Fabia S2000 | 3:47:31,7 |
2. | Araujo/Miguel | Mitsubishi Lancer Evo IX | + 0:16,5 |
3. | Al-Attiyah/Bernacchini | Subaru Impreza N14 | + 1:02,8 |
... | |||
8. | Mayer/Tagai | Subaru Impreza WRX STi | + 23:11,8 |
JWRC:
1. | Prokop/Tomanek | Citroën C2 S1600 | 3:53:28,2 |
2. | Kosciuszko/Szczepaniak | Suzuki Swift S1600 | + 2:06,5 |
3. | Burkart/Koelbach | Suzuki Swift S1600 | + 18:28,5 |
A világbajnokság állása:
1. | Loeb/Elena | Citroën C4 WRC | 30 pont |
2. | Hirvonen/Lehtinen | Ford Focus RS WRC '08 | 22 pont |
3. | Sordo/Marti | Citroën C4 WRC | 17 pont |
4. | H. Solberg/Menkerud | Ford Focus RS WRC '08 | 10 pont |
5. | P. Solberg/Mills | Citroën Xsara WRC | 9 pont |
6. | Wilson/Scott | Ford Focus RS WRC '08 | 8 pont |
7. | Latvala/Anttila | Ford Focus RS WRC '08 | 6 pont |
8. | Atkinson/Prevot | Citroën C4 WRC | 4 pont |
A világbajnokság állása, gyártók:
1. | Citroën Total World Rally Team | 48 pont |
2. | BP Ford Abu Dhabi Rally Team | 32 pont |
3. | Stobark VK M-Sport World Rally Team | 22 pont |
4. | Citroën Junior World Rally Team | 11 pont |
5. | Munchi's Ford World Rally Team | 3 pont |
A világbajnokság állása, PWRC:
1. | Sandell/Axelsson | Skoda Fabia S2000 | 20 pont |
2. | Araujo/Miguel | Mitsubishi Lancer Evo IX | 13 pont |
3. | Brynildsen/Giraudet | Mitsubishi Lancer Evo IX | 8 pont |
A világbajnokság állása, JWRC:
1. | Prokop/Tomanek | Citroën C2 S1600 | 18 pont |
2. | Burkart/Kolbach | Suzuki Swift S1600 | 16 pont |
3. | Kosciuszko/Szczepaniak | Suzuki Swift S1600 | 8 pont |