A Nürburgringről újabb friss kémfotók futottak be, a versenypályán többek között az új RS3 tesztelése is folyik. Az Audinál a legfelsőbb körök hivatalosan még nem bólintottak rá a projektre, így a kompakt legerősebb változatába szánt technikát egyelőre egy S3-kasznival tesztelik.
Ebbe már ugyanazt a motort szerelték, amelyet a szériaváltozatba is szánnak, mégpedig a TT-RS 2,5 literes, 340 lóerős turbós egységét. A blokk legnagyobb nyomatéka 450 Nm, a hírek szerint új hatfokozatú kézi váltót fejlesztenek hozzá, hogy az RS3 biztosan jobb legyen a 300 lóerős motorral érkező Ford Focus RS-nél.
Audis források szerint az RS3 a TT-RS-hez programozott összkerékhajtási rendszert kapja, sőt a sportkupé felfüggesztését is a kompakt alá ültetik. A szériagyártású modell agresszívebb karosszéria-csomagot kap majd új lökhárítókkal és nagy légbeömlőkkel. A mérnökök azon vannak, hogy az RS3 súlya megegyezzen a TT-RS-ével, az újdonság így 4,6 másodperc alatt gyorsulhat százas tempóra.