Egykor megosztotta az embereket a 407-es formája, mára megszoktuk
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)
Bátor megállapítást tett egy helyi öreg, amikor leparkoltunk a Peugeot 407 SW-vel a Füredi úti lakótelep egyik háza előtt. Dobozos sörrel a kezében közelítette meg az autót, bátortalanul nézegette egy kicsit, majd kibökte: ő ilyen szép Peugeot-t bizony még nem látott. Elmesélte még, hogy a fia éppen milyen autót vásárolt használtan a napokban, elmondta azt is, hogy a fiatalember annak idején milyen érdekes körülmények között született - végre valaki meghallgatta, beszélt hát mindenről, ami eszébe jutott. És egy Peugeot kellett hozzá, hogy mindez kiszakadjon belőle.
Nem sok minden változott a modellfrissítéskor a Peugeot legnagyobb kombiján
Volt idő, amikor magam is szépnek láttam a 407 SW-t, az első széria a maga idejében szerintem a legelegánsabb, legsportosabb puttonyos volt, mára viszont kicsit megkopott a formája, nem nyúltak elég bátran hozzá. Amikor van, illetve lesz a piacon egy Insignia kombi, akkor a Peugeot-t nehéz szépnek nevezni, különösen, hogy még mindig hatalmas harcsaszájjal riogatja a járókelőket.
Bemutatása után megosztó volt a 407-féle első maszk, utálták vagy szerették, köztes állapot nem létezett. Most már se nem formabontó, se nem sokkoló a Peugeot megoldása, a 407-es beleolvad az utcaképbe, nem kelt feltűnést. A kombi változat ránézésre is hatalmas mennyiségű cuccot képes elnyelni, de hiába a sok stílusos elem, behemótságát nehezen tudja palástolni.
Hatalmas túlnyúlások elöl-hátul. Inkább elegáns életmód-kombi, mint teherhordó
Tagadhatatlanul tágas és kényelmes, egy átlagos famíliának bőven elegendő. Elöl-hátul szellős a helykínálat, a vezető- és utasülés meghosszabbított ülőlapja biztos tartást nyújt, a tömés keménysége jól eltalált. Hátul három vállas ember is jól megfér egymás mellett, kardánalagút nincs, a lábak alatt így nincs felesleges akadály. Fejtér tekintetében kicsit rosszabb a helyzet, a kecsesen kanyarított tetővonal miatt a kalap esélytelen, de 180 centiméteres testmagasság felett a baseballsapka viselése is kérdéses. Kárpótol az esetleges kellemetlenségekért a 407 SW debütálása óta népszerű hatalmas üvegtető, melynek hangulatjavító funkciója megkérdőjelezhetetlen, no meg az önállóan is nyitható hátsó szélvédő, de ez persze nem igazi újdonság.
Kevés autóban van kényelmesebb ülés tízmillió forint alatt
Csomagból alaphelyzetben 500 liter körüli mennyiség fér a 407 SW-be, átlagos helyzetekben ez bőven elegendő, döntögetéssel azonban több mint 1,3 köbméteres raktér alakítható ki. Ráadásul sík a padló, a Peugeot moduláris ülésrendszere ugyanis biztosítja, hogy a támlát teljes egészében rá lehet hajtani az első székek lapjára, a fejtámlákat viszont ki kell emelni ilyenkor. Nemcsak az üvegtető, a világos színek használata is garantálja, hogy vidám hangulat uralkodjon az utastérben, az összképet csak a középkonzol és a bajuszkapcsolók rombolják cseppet.
Fél köbméter a befogadóképesség. Egy Thalia többet tud, ez viszont jobban pakolható
Utóbbiak, bár használják őket a PSA minden modelljében, még mindig csúnyák és esetlenek, nem igazán állnak kézre, a középkonzol meg annyi funkciót akar ellátni, hogy átláthatatlanul bonyolulttá válik. Szinte lehetetlen eligazodni a gombok rengetegében, hogy mikor, mit kell nyomni, érthetetlen, miért kellett ennyire túlzsúfolni. Főleg, hogy a csúcsfelszereltségű 407-ben színes képernyős központi kijelző is van.
Jól mutat a zongoralakk-fekete középkonzol. Nehézkes eligazodni a gombok között
Logikusabb lett volna a funkciók egy részét úgy kialakítani, hogy a központi vezérlőegységen keresztül lehessen elérni őket, ehelyett van a gomberdő és mellette a menü. Érdekesen működik egyébként az elvileg már Magyarországot is ismerő navigációval színesített rendszer - csak azért, mert a megjelenítés nyelvét németről angolra állítottam át, percekig tartó újraindítást kért. Előtte felhívta a figyelmet arra, hogy ez csak járó motorral lehetséges.