Az autó, amely mindannyiunk fantáziáját megmozgatja: Porsche 911. Sokak szerint ez a világ legjobb sportkocsija, Walter Röhrl számára pedig a GT3-as a legjobb 911-es
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)
Tavaly egy német autós magazinban találtam egy nagyon érdekes cikket. Összehasonlították a jelenleg kapható legerősebb 911-es Porschékat, hogy eldöntsék, melyik a legjobb. A kicsit utcai, de nagyon erős összekerékhajtású Turbo? A versenyautószerű, szívómotoros GT3, vagy ennek a turbófeltöltéses változata, a GT2? Sokan egyből rávágnák, hogy természetesen a teremtés csúcsa, a GT2-es a legjobb. A cikkben egy számomra sokkal inkább mértékadó ember nyilatkozott. Őt úgy hívják, hogy Walter Röhrl, és a Porsche sportautóiért felel. Ő teszteli ezeket az autókat, és ő repüli be őket a Zöld Pokolban, a Nordschleifén.
Ő azt mondta erre a hármasra, hogy szerinte a GT3 a legjobb. Nem, turbós, nem összkerekes, nem ez a leggyorsabb az egyenesben, de ez a leginkább élvezhető. Könnyed, erős, és gyors. Nem véletlenül ez a versenyautóik alapja. Persze a GT2 is nagyon gyors autó, de az már túl brutális, a GT3-mal könnyebben lehet gyorsan menni. Ebben az autóban találták leginkább az összhangot, minden passzol egymáshoz.
Walter Röhrl Walter Röhrl neve sokak számára ismerős lehet, hiszen a német autóversenyző a hetvenes évektől ralizott, de igazi nagy sikereit a nyolcvanas években érte el. Tizennégy évig indult a rali-világbajnokság futamain, ebből kétszer meg is nyerte a vb-t. Ralis pályafutása alatt 14 világbajnoki futamot nyert, 31-szer állt dobogón, összesen 420 gyorsasági szakaszon volt ő a leggyorsabb. Röhrl azonban nem csak a ralipályákon volt sikeres, hiszen indult több túraautó versenyen is. Niki Lauda mondta róla, hogy a kormány mögött ő egy zseni. Egy emlékezetes történet róla, az 1992-es nürburgringi 24 órásról: Röhrl éjszaka vezetett, és egyre romlottak a körülmények, ő azonban a szakadó esőben és ködben alig lassult, miközben a helyzet annyira eldurvult, hogy később több óráig felfüggesztették a futamot.
|
Kanyarokban nem teljesen úgy mozog, mint egy tipikus hátsókerék-meghajtású autó
Abban a szerencsés helyzetben vagyok, hogy kipróbálhattam egy ilyen "tökéletes" sportkocsit, méghozzá egy 2008-as fejlesztésű GT3-ast. Az évjáratot azért érdemes még az elején rögzíteni, mert a GT3-as szinte évről évre változik, gyakorlatilag már bemutatták a még erősebb 2009-es modellt is.
Az általunk tesztelt GT3-as is egy igazi remekmű, nem csak a menetteljesítmények szempontjából, hanem a külseje miatt is. Aki csak látta, mind azt mondta, hogy gyönyörű. Nagyon odafigyeltek a részletekre, így az összhatás is megnyerő. A GT3 egyedi hátsó szárnya egészen feldobja az amúgy sem ronda 911-es formáját, de a szpojlerek is mind nagyon passzolnak az autóhoz. Erről azonban elég ennyi, hiszen egy GT3-as kaliberű autónak nem a szépségével kell kitűnnie.
Innen látjuk gyakrabban. A kipufogóból gázadásra csodálatos szólamok törnek elő
Nagyon féltem tőle, hogy milyen lesz egy utcai versenyautóval járni Budapest utcáin, és félelmeim részben igazolódtak. Az inkább versenypályára hangolt futómű eléggé ráz, de még ennél is nagyobb gond, hogy nagyon alacsonyan van az autó eleje. A padkák közelébe menni is merészség. Az átlagon felüli rázkódást az alkatrészek jól viselik, az összeszerelési minőség kiváló. Éppen ezért az autó még ilyenkor is nagyon pontos, közvetlen. Nem lötyög a kormány, feszesen tart a futómű.