A Nordschleife a világ legrégebbi, legnagyobb hagyományokkal bíró versenypályája. 1925-ben kezdték el építeni, és 1927-ben rendeztek rajta először versenyt. Annak idején a teljes hossza 28,8 km volt, de a pálya nyomvonala az utóbbi 72 évben többször változott. Korábban F1-es versenyt is rendeztek rajta, de Niki Lauda 1976-os sajnálatos balesete megpecsételte a pálya régi részének a sorsát. Ezután több lépcsőben átalakították a pálya egy részét, így megszületett az új Grand Prix Pálya, amely a mai napig nemzetközi autóversenyeknek az otthona.
A Nordschleife pedig megmaradt az elérhető álom, a világ talán legkomolyabb, legnagyobb kihívásokat rejtegető tesztpályája. Mára olyan rangja lett a régi aszfaltcsíknak, hogy az új sportkocsikat már a Nordschleifén elért idejük alapján rangsorolják. A gyártók ide járnak tesztelni, hiszen egy népszerű számolási mód szerint egy kilométer a Nordschleifén akkora igénybevételt jelent egy autó számára, mint száz kilométer közúton.
A Nordschleife emellett az autós örültek körében is a világ egyik legismertebb versenypályája, amelyet számos szimulátor program is feldolgozott. Egyedülálló pálya, amelyből a régi nyomvonal 20,8 km hosszú, 33 bal, valamint 40 jobbkanyarból áll. A pálya a németországi Eiffel-hegyek közt fekszik, a középkori vár, Nürburg körül fut. A pálya elterjedt becenevei: A-ring és "Zöld pokol". Ez utóbbi nevet nem véletlenül kapta, hiszen alapvetően erdőkben fut, viszonylag keskeny az aszfaltcsík, és nincsenek bukóterek. Emiatt minden apró vezetéstechnikai hiba végzetes lehet, rengeteg a baleset. Igazából a pályát Nürburgringként is lehet nevezni, hiszen a mai napig rendeznek rajta versenyeket. Több hosszú távú bajnokság futamai csak ezen a pályán zajlanak, de emellett minden évben kiemelt esemény a nürburgringi 24 órás verseny. A 24 óráson a régi nyomvonalhoz hozzácsatolják a mai modern F1-es pályát, így egy kör hossza 25378 méterre módosul.
Minden versenyző álma egyszer elindulni ezen a viadalon, hiszen a Le Mans-i 24 órás mellett ez a második leghíresebb egésznapos motorsportesemény. A versenyzők szerint azonban ez még nehezebb verseny, hiszen a pálya sokkal összetettebb feladat a versenyző és az autója számára is.
Az idei lesz a harminchetedik nürburgringi 24 órás, amelyen - ahogyan arról már szóltunk - egy magyar csapat is indul, amelynek oszlopos tagja Vida János, az [origo] újságírója is. Terveink szerint a helyszínről folyamatosan beszámolunk a BMW Team Hungary with EfficientDynamics csapat teljesítményéről, és megpróbálunk minél többet visszaadni a 24 órás nyújtotta elképesztő élményből.
Idézetek a Norschleiféről:
"A Nürburgring az a pálya, amelyen minden versenyző szeretne egyszer nyerni." - Jackie Stewart, F1-világbajnok
"Számomra ez a világ legszebb és a legnehezebb pályája. Egyébként a fiamnak is ez a kedvence." - Hans Stuck, a "Hegyek királya", a Német Nagydíj győztese, 1934 (Azóta már a fia is nyert jó néhány versenyt itt, többek között 24 órás versenyt.)
"Számomra a Nürburgring a Pálya, amely bárkit híressé tehet, bárkinek kihívást jelent, és amit senki sem ismerhet úgy, mint a tenyerét." - Juan Manuel Fangio, ötszörös F1-világbajnok
"A Nürburgring minden versenypálya atyja!" - Dan Gurney, amerikai F1-legenda, a Porsche egyetlen F1 nagydíj-győztese
"Boldog és büszke vagyok, hogy a nevemet a Nürburgring-győztesek listájára gravírozták. Egy a legszebb elismerés, ami pályafutásom alatt ért." - Jacky Ickx, F1 világbajnoki második helyezett