Két tizeddel sem maradt el a Fordtól a verseny legnagyobb esélyesének számító sárga Manthey Porsche a 25,4 kilométeren, így a versenyen is parázs csata várható. Szólni kell az abszolút győzelemre még szintén esélyes gyári Audi R8 GT3-asokról, amelyek közül a leggyorsabb Basseng-Fassler-Rockenfeller-Stippler egység csak egy másodperccel kapott ki a Fordtól az időmérő edzésen, így a harmadik helyről várhatják a szombati repülőrajtot.
Sok félnivalójuk nem lesz az indulásnál, mert mögülük még három Audi R8 indul, olyan pilótákkal a volánnál, mint Christian Abt, Timo Scheider, Hans-Joachim Stuck, Frank Biela, Emanuelle Pirro, vagy éppen a többszörös DTM-bajnok Mattias Ekström. Dr. Wolfgang Ulrich, az Audi Motorsport főnöke szerint örömteli, hogy a mezőny elejéről indulhatnak, de elmondása szerint még sok a tennivaló az új fejlesztésű GT3-as R8-cal.
A GT3-as autók egyébként idén először indulhatnak a 24 óráson, és hogy a küzdelem még kiélezettebb legyen, a korábbi csúcskategóriás gépek teljesítményét is visszafogták, emiatt például a Manthey Porsche 911 RSR közel tíz másodpercet lassult a tavalyi idejéhez képest.
A mezőny első feléből olyan autók indulnak még, mint a szintén GT3-as Porsche 911, Alpina-BMW B6, Dodge Viper, de ott lesz a Lexus is az V10-es motorral hajtott LF-A-val, amit a Toyota gyár egyik főnöke is vezetni fog. Dr Ulrich Bez, az Aston Martin vezérigazgatója is versenyautóba ül, ő egy V12-es Aston Martin Vantage volánja mögött lesz látható, autójuk a 46. helyről indul.
Carlos Sainz egy földgázzal hajtott turbómotoros Volkswagen Sciroccót hajt majd, de dakaros csapattársai, Dieter Depping és az idei Dakart megnyerő Giniel de Villiers is fog vezetni. A mostani 24 órás verseny lesz a premierje a vadonatúj GT4-es BMW M3 versenyautónak, amelyet a WTCC-ből ismert Andy Prialux és Jörg Müller fog vezetni, de ott lesz a BMW Z4 M is Augusto Farfusszal a volánnál. Érdekesség, hogy ezeket az autókat is a magyarok csapata, a félgyári Schubert Motorsport versenyezteti, így Palikék igen nagy nevekkel kerültek egy boxba.
Általánosságban elmondható, hogy a Porschék és a BMW-k számbeli fölénye elképesztő, de indul Opel Astra kombitól Toyota Aurison át a Peugeot 206-osig még számtalan más típus is.