Nehéz tisztán látni abban a harcban, amelyet az elektromos és hibrid, illetve bio-üzemanyagos autók támogatói folytatnak egymással. Ha egy tanulmány azt állítja, érdemesebb a villanyautókra építeni, szinte biztosan jön egy másik, amely a bio-etanolos vagy biodízeles modelleket hozza ki győztesnek. Nem lehet tehát készpénznek venni egyetlen állítást sem, így a Science magazinban megjelent legújabb dolgozatot sem.
Chris Field, a Stanford Egyetem biológiaprofesszora is az elektromos és bio-etanolos autókat hasonlította össze, számításaiban pedig arra jutott, hogy gazdaságtalan biomasszából etanolt gyártani. Field tanulmánya szerint annyi elektromosságot lehet termelni egy holdnyi erdő vagy különböző haszonnövény-termés elégetéséből, amely egy kis elektromos SUV-ot 22 400 kilométeren át képes hajtani.
Ezzel szemben ha ugyanebből a mennyiségű biomasszából előbb etanolt készítenek, a számítás alapját jelentő autó már csak 14 400 kilométert lenne képes megtenni. A tanulmány szerint gondolkodásunkat új mértékekre kellene átállítani, a hagyományos átlagfogyasztás-számítások helyett globálisabb egységeket kellene nézni, olyanokat, mint amilyen például a dolgozatban is szerepel.