Egyelőre hibátlan a Subaru WRC, és a legénység is remekül teljesít. Herczigék háromból kettőt nyertek, egy futamon másodikak lettek, így vezetik a bajnokságot
Igen hosszú etap vezetett a második pályára, több mint egy óra telt el a két rajt között. Cserébe viszont egy szintén legendás pályán autózhatott a mezőny, Mátraszentimre és Mátrakeresztes között. Újfent Herczig volt a leggyorsabb, ezúttal Turán és Turi előtt, minimális különbséggel. Az ifj. Érdi-Csökő egység rögtön a rajt után megforgott, az Octavia WRC találkozott a szalagkorláttal is, majd még egy defektet is kaptak, így örülhettek, hogy egyáltalán kiértek a szakaszról. A célnál többen is leestek az útról és kiestek, a legnagyobbat a Domonkos-Kiss páros bukta. Az N-esek csatája tovább folytatódott, tizedekre egymástól ért célba a kategória, így az összetett állás nem változott.
A kör utolsó gyorsaságija Vizslás és Salgótarján közt vezetett, Kazáron át. Turán végre gyorsaságit nyert, és ezzel már az abszolút hetedik helyre lépett fel. Herczig ismét gyorsabb volt Spiciéknél, Turinak a negyedik idő jutott. Hideg és Borsi ekkor még előtte álltak, de ők inkább egymással voltak elfoglalva, egész nap oda-vissza verték egymást. Az A8-as kategóriából búcsúzott Tobak Zoltán, akinek a cél előtt nem sokkal felrobbant a motorja.
Sajnálhatja Turán Frici, hogy már rögtön a verseny elején leesett az útról, mert utána stabilan második időket autózott, vasárnap pedig ők voltak a leggyorsabbak. A Peugeot zokszó nélkül tűrte a megpróbáltatásokat
A salgótarjáni szervizparkban nem volt sok izgalom, az időjárás jó volt, a különbségek pedig már kezdték sejtetni a végeredményt. Persze hátravolt még a délelőtti táv ismétlése, a három trükkös pályán pedig bármi megtörténhetett. Már az előző gyorsaságin lehetett látni, hogy Turán elkapta a fonalat, ezt egy újabb szakaszgyőzelemmel erősítette meg. Igaz, Herczig ekkor már visszavehetett a tempóból, ennek ellenére előnye mindössze egyetlen másodperccel csökkent Spitzmüller előtt. A Peugeot 307 WRC-t hajtó Turán egyszerre három csapatot előzött meg, és feljött a negyedik helyre. Ennél előbbre viszont csak valami nem várt esemény esetén kerülhettek volna, hiszen két gyorsaságival a cél előtt Turiékkal szemben több mint egy perc volt a hátrányuk. Az ötödik helyért folytatott Borsi-Hideg különcsatában ekkor épp a Subaru WRC vezetett az A8-as Lancer Evo VI előtt, 0,3 másodperccel.
A következő szakaszon fordult az állás, ismét Hideg került előbbre. A gyorsaságit Herczig nyerte, Turán, Turi, Spici volt a további sorrend. A szoros csata folytatódott az N csoportban is, ahol Hadik okosan osztotta be előnyét, melyből 16 másodperc maradt a záró gyorsaságira. Ezt Turán nyerte, aki így a vasárnapi időket tekintve a leggyorsabb volt. A versenyt viszont a két nap alatt rendkívül meggyőzően és szinte hiba nélkül autózó Herczig nyerte, aki ezzel a bajnokságban is megerősítette vezető helyét. Az autó hibátlanul üzemelt ismét, ahogy az első két futamon is. A második helyen Spici ért a célba, Bahor Beával az oldalán. Ezen a hétvégén nem tudták felvenni a harcot a győztessel, de még így is csak nyolc pont a hátrányuk összetettben. Harmadik lett a visszatérő Turi. A Subaru megfelelő beállításait nem sikerült megtalálni két nap alatt, valószínűleg a pilóta - no meg népes rajongótábora - is többet várt a futamtól, hiszen nem tudta igazándiból megközelíteni a riválisokat. Turán huszáros hajrával lett negyedik, és igazán bánhatja a még szombaton, az első szakaszon elkövetett hibáját, melynek köszönhetően 2,5 percet vesztegelt az erdőben. Az időket tekintve ő tudta volna a legjobban megszorongatni Herczigéket, talán majd a következő versenyen.
Kemény harcban szerzett tíz értékes pontot Hideg Krisztián. Ötödik helyével több WRC-t is maga mögé utasított a kategóriáját toronymagasan nyerő pilóta
Az egésznapos adok-kapok után Hideg Krisztián és a Mitsubishi lettek az ötödikek, szép teljesítmény volt a WRC-vel rajthoz álló Borsiék legyőzése. Utánuk következett a magyar értékelésbe nem számító, de az N-es mezőnynek remek mércét állító két S2000-res autó, Béres, Grzyb sorrendben. Velük általában csak Asi szokta tartani a lépést, de ő még szombaton kiesett egy totálkárral végződő bukás után. Érdiék érkeztek a kilencedik helyen, az országos értékelés legjobbja, Hadik pedig még épphogy befért az első tízbe. Mögötte Balogh és Osváth érkeztek a célba, értékes pontokat szerezve ezzel. Az S1600-as kategória legjobbja ismét Ollé volt, a sárga Swifttel.
A másodosztály versenye vasárnap zajlott, a kilenc gyorsasági után a Rafael/Szabó egység győzött, a Medvecz/Medveczné, illetve a Borbás/Borbás párosok előtt.
A bajnokságban hét hetes szünet következik, legközelebb július elején, Veszprém környékén, murván rendeznek futamot. Alighanem ráfér a mezőnyre a pihenés, hiszen az elmúlt másfél hónapban lefutott három aszfaltos verseny komoly megterhelést jelentett minden szempontból.
Az országos bajnokságban első győzelmével a Hadik/Juhász duó vette át a vezetést. Mögöttük nagy a tömörülés, a szezon hátralévő részében nagy csatákra van kilátás
A verseny végeredménye:
1. | Herczig/Baranyai | Subaru Impreza WRC | WRC | 1:14:47,2 |
2. | Spitzmüller/Bahor | Mitsubishi Lancer WRC | WRC | +58,8 |
3. | Turi/Tóth | Subaru Impreza WRC | WRC | +1:48,3 |
4. | Turán/Zsíros | Peugeot 307 WRC | WRC | +2:45,2 |
5. | Hideg/Kerék | Mitsubishi Lancer Evo VI | A8 | +3:12,6 |
6. | Borsi/Diebel | Subaru Impreza WRC | WRC | +3:14,0 |
7. | Béres/Drotár (SK) | Peugeot 207 S2000 | N4 | +3:25,7 |
8. | Grzyb/Mazur (PL) | Abarth Punto S2000 | N4 | +3:36,4 |
9. | Ifj. Érdi/Csökő | Skoda Octavia WRC | WRC | +4:39,9 |
10. | Hadik/Juhász | Subaru Impreza N12 | N4 | +5:24,2 |
A kategóriák győztesei:
A8 | Hideg/Kerék | Mitsubishi Lancer Evo VI |
A7 | Fenyvesi/Papp | VW Golf Kit-Car |
A6 | Németh/Béres | Citroën C2 R2 |
A5 | Kronome/Monostori | Skoda Fabia |
N4 | Hadik/Juhász | Subaru Impreza N12 |
N3 | Hibján/Szurovcsák | Ford Fiesta ST |
N2 | Magyar/Budai | Suzuki Swift |
S1600 | Ollé/Czakó | Suzuki Swift S1600 |
H10 | Mucsina/Csoór | Toyota Celica GT4 |
H9 | Kiss/Répás | Lada VFTS |
A Nyílt Rallye Bajnokság állása:
1. | Herczig/Baranyai | Subaru Impreza WRC | WRC | 57 |
2. | Spitzmüller/Kazár/Bahor | Mitsubishi Lancer WRC | WRC | 49 |
3. | Ifj. Érdi/Csökő | Subaru/Skoda WRC | WRC | 34 |
4. | Hideg/Kerék | Mitsubishi Lancer Evo VI | A8 | 30 |
5. | Turán/Zsíros | Peugeot 307 WRC | WRC | 29 |
6. | Borsi/Diebel | Subaru Impreza WRC | WRC | 18 |
Az Országos Rallye Bajnokság állása:
1. | Hadik/Juhász | Subaru Impreza N12 | N4 | 63 |
2. | Asi/Pikó | Mitsubishi Lancer Evo IX | N4 | 48 |
3. | Trencsényi/Trencsényi | Mitsubishi Lancer Evo IX | N4 | 48 |
4. | Osváth/Farnadi | Mitsubishi Lancer Evo IX | N4 | 46 |
5. | Pethő/Rubóczky/Bacigál | Mitsubishi Lancer Evo IX | N4 | 44 |
6. | Balogh/Zentai | Mitsubishi Lancer Evo IX | N4 | 31 |