Latvala tökéletesen alakítja a hátvéd szerepét. A Ford újabb kettős győzelem kapujában áll, amely teljesen nyílttá tenné a világbajnokság hátralévő részét
A címvédő pénteki kiesése teljesen átírta a Rajd Polski forgatókönyvét. Normál esetben arról szólt volna a futam, hogy az élen Loeb és Hirvonen csatázik, taktikáznak, mögöttük Latvala és Sordo meccsel a harmadik helyért, és a tizedek döntenek. A világbajnok kiválásával viszont már az első nap felétől biztonsági üzemmódba kapcsolt Hirvonen és Latvala, "csak" arra kellett figyelniük, hogy Sordo ne közelítse meg nagyon őket. Az első napi kiesők közül Loeb és Novikov is visszaállt szombatra, Mikkelsen viszont végleg feladta a versenyt, mivel a Fabia WRC motorja tönkrement az első nap utolsó szakaszán.
Loeb húszperces büntetéssel folytatta a kihagyott négy gyorsasági miatt, rá már nem nagyon kellett figyelnie az élen állóknak. Az első szakaszt a francia nyerte, Hirvonen és Latvala előtt, mögöttük Sordo és a Citroën fiataljai, Ogier és Novikov kezdtek a legjobban. A második pályán taroltak a C4-esek: Sordo, Loeb, Ogier volt a befutó, így a spanyol faragott is néhány másodpercet hátrányából. A negyedik-ötödik helyen a Solberg fivérek nagyon szorosan álltak egymáshoz képest, de a pontszerző helyeken az egyetlen változást Holowczyc előretörése jelentette. A szurkolók bíztatásától doppingolt lengyel bedarálta Rautenbachot, és feljött a nyolcadik helyre. A déli szerviz előtt még egy harminc kilométer hosszú szakasz volt hátra, amelyen még nyomasztóbbá vált a Citroën-fölény: ezúttal az első négy helyet szerezték meg. Hirvonen és Latvala nem véletlenül nem erőltették a dolgot, előnyük alig csökkent, nem vállaltak semmilyen felesleges kockázatot, éppen úgy, ahogy a csapatfőnökük előírta nekik.
Nem volt véletlen, hogy Ogier az Akropoliszon a dobogón végzett, ezúttal is remekül autózik, a negyedik helyen áll
A versenyt vezető finn azért elmondta a szervizparkban, nem olyan egyszerű Sordo tempóját tartani, aki egyébként Loebnél is gyorsabb volt néha, ráadásul a fordos takarította a pályát. A délutáni körre kedvezőbbnek jósolta helyzetét, a kijárt pályákon egyenlő feltételekkel indulhattak. Ez be is igazolódott rögtön az első gyorsaságin, ahol majdnem hét másodperccel volt gyorsabb a spanyolnál. A negyedik helyen ekkor már Ogier volt, aki az egymással viaskodó Solberg családot előzte meg. Az utolsó előtti szakasz után ez a hármas öt másodpercen belül tartózkodott, miközben a vezető Ford-duó a maximumot nyújtotta, és elkezdte leszakítani magáról Sordót. A gyorsaságit - ahogy az utolsót is - a szombati hat pályán négy elsőséget elérő Loeb nyerte. Az utolsó pályán Hirvonen további hat másodperccel növelte Sordo előtti előnyét, minden Malcolm Wilson tervei szerint alakult.
Két nap után a finn tizenkét szekundummal vezet csapattársa, Latvala, és már 38-cal a Citroën spanyolja előtt. A negyedik helyet Ogier megtartotta a nap végére, ám továbbra is szorosan követi őt a két fivér, immáron Petter, Henning sorrendben. Wilson egész nap hetedik volt, gond nélkül versenyzett. Holowczyc megszilárdította nyolcadik helyét, Rautenbach már több mint egy perccel van mögötte. Loeb felkapaszkodott a 13. helyre, de pontszerzési esélye szinte a nullával egyenlő, csupán csapatának szerezhet egy-két egységet.
Nehéz helyzetben van Henning Solberg, saját öccsével kell megküzdenie a záró napon az ötödik helyért. Az idősebb norvég bízik magában és autójában
Erre szüksége is lesz a Citroënnek, hiszen ha a vasárnapi öt szakasz után is (melyből az utolsó a szuperspeciál) így marad az állás, a Ford majdnem utoléri őket, Hirvonen pedig megelőzi Loeböt. A JWRC-seknél még a péntekinél is nagyobb izgalmak voltak, az élen álló hármas egész nap nagyon közel autózott egymáshoz képest. Két nap után Abbring előnye mindössze 0,8 másodperc Kosciuszko előtt, de Prokop is lőtávolon belül van. A Fischer/Mészáros csapat szenzációs napot zárt, már az abszolút értékelés 29. helyén állnak, és csupán egy kategóriatársuk előzi meg őket.
A verseny állása a második nap után:
1. | Hirvonen/Lehtinen | Ford Focus RS WRC | 2:21:45,8 |
2. | Latvala/Anttila | Ford Focus RS WRC | +12,0 |
3. | Sordo/Marti | Citroën C4 WRC | +38,5 |
4. | Ogier/Ingrassia | Citroën C4 WRC | +1:59,3 |
5. | P. Solberg/Mills | Citroën Xsara WRC | +2:06,7 |
6. | H. Solberg/Menkerud | Ford Focus RS WRC | +2:08,0 |
7. | Wilson/Martin | Ford Focus RS WRC | +3:48,0 |
8. | Holowczyc/Kurzeja | Ford Focus RS WRC | +4:13,3 |
29. | Fischer/Mészáros | Ford Fiesta ST | +46:36,3 |
JWRC:
1. | Abbring/Mombaerts | Renault Clio R3 | 2:43:16,6 |
2. | Kosciuszko/Szczepaniak | Suzuki Swift S1600 | +0,8 |
3. | Prokop/Tomanek | Citroën C2 S1600 | +29,6 |