Idén ünnepli fennállása századik évfordulóját az Audi, a centenárium alkalmából csütörtökön nagy bulit csap a gyár Ingolstadtban. Még Angela Merkel német kancellár is megjelenik a rendezvényen, amelyen bemutatkozik a várva várt harmadik A5-változat, a Sportback. Noha a leleplezést csak délutánra tervezték, az Audi már hajnalban nyilvánosságra hozta a hivatalos sajtóanyagot a négyajtós, felső-középkategóriás kupéról.
4,71 méter hosszú, 1,85 méter széles és mindössze 1,39 méter magas az A5 Sportback, tengelytávja 2,81 méter. Vonalvezetése hű maradt a kétajtós változathoz, a tetővonal elegánsan lejt az autó hátulja felé, helyet hagyva oldalanként egy-egy újabb ajtónak. Elöl kis túlnyúlást és a klasszikus Single Frame-arcot látni, hátulra pedig a kétajtós kupéról és kabrióról már ismert diffúzoros, két kipufogóvéggel díszített lökhárító került.
Próbálták a lehető legnagyobb hangsúlyt fektetni a kupés karakterre a mérnökök, az oldalablakok ezért keret nélküliek lettek, látványossá téve az autót. A szépen elnyújtott farnak köszönhetően 480 literes csomagtartót sikerült kialakítani, ez pontosan annyi, amennyivel az A4 Avant is büszkélkedhet. Döntögetéssel 980 literesre növelhető a Sportback poggyásztere.
Kattintson a képre, galéria nyílik!
Nem is véletlenül büszkélkedik a sajtóközlemény azzal, hogy az új modell "egy kupé eleganciáját ötvözi egy szedán komfortjával és egy kombi praktikusságával". Ennek alátámasztására az Audi azzal is példálózik a csomagtartó űrtartalma mellett, hogy az A4-nél 36 milliméterrel alacsonyabb autó számításaik szerint ugyanakkora fej- és lábteret kínál, mint a limuzin.
Rögtön megjelent a kínálatban az opciós S-Line sportcsomag, amely szokás szerint feszesebb, kisebb hasmagasságot biztosító felfüggesztésekkel készül, nagyobb felniket, speciális lökhárítókat és oldalsó légbeömlőket tartalmaz.
Ősszel, a Frankfurti Autószalonon láthatja először a nagyközönség a Sportbacket, a forgalmazás rögtön a kiállítás után elkezdődik két benzines és három dízelmotorral. Három további blokk, köztük az 1,8 literes és a gyengébb, 180 lóerős változatban is érkező kétliteres turbós 2010 közepén teszi teljessé a kínálatot. A kétliteres (170 LE) és a 2,7 literes (190 LE) dízel elsőkerékhajtással és hatfokozatú manuális váltóval érkezik, a háromliteres dízel (240 LE), a 211 lóerős, kétliteres turbós és a 3,2 literes (265 LE) benzines összkerékhajtást és duplakuplungos S-Tronic-váltót kap. A négyhengeres motorok esetében az alapfelszereltség része a start-stop rendszer.