Loeb úgy tekint a szezon hátralévő részére, mintha egy mini-világbajnokság kezdődne. Tavaly itt is sikerült legyőznie Hirvonent
Néhány futammal ezelőtt a legtöbben már odaadták volna a 2009-es trófeát is Sébastien Loebnek, akkora előnnyel vezette a tabellát. Jött viszont sorozatban három Ford-győzelem, illetve három balszerencsés verseny a címvédő szempontjából, így ha csak egy ponttal is, Hirvonen került az élre a nyári szünet előtt. A gyártóknál csak Latvala butasága miatt kevésbé szoros a verseny, de még az a meccs sem lefutott.
A helyszín igazi klasszikus, számos versenyző és néző kedvence az északi futam. A széles, jó minőségű, ugratókkal tűzdelt, rettentően gyors murvás pályák komoly kihívást jelentenek a résztvevők számára. Aki itt hibázik, könnyen totálkárral fejezheti be idő előtt, aki viszont győz, bekerül a rali történelemkönyvébe. Sokáig a hazai pilóták domináltak Finnországban; a Vatanen, Kankkunen, Mäkinen és Grönholm alkotta négyes győzelmi sorozatát csak néha tudta megtörni egy-egy idegen, a kilencvenes évek elején Sainz és Auriol, 2003-ban a majdnem skandináv Märtin, illetve tavaly Loeb.
A tabella éllovasa magabiztosan várja a futamot. Éppen a verseny első napján ünnepli születésnapját, legszebb ajándék a győzelem volna számára
Az előző futamokhoz képest örömteli módon nagyon sokan neveztek. A bajnokságot egy ponttal vezető, és természetesen győzelemre törő Hirvonen komoly teszttel készült a viadalra, csapattársa továbbra is a Lengyelországban óriási baklövést elkövető Latvala lesz. Malcolm Wilsonnak nem nagyon volt más választása, túl sokat fektetett már a fiatal finnbe ahhoz, hogy csak úgy kirúgja, pláne épp a hazai versenye előtt. A Citroënnél pihenéssel telt a vakáció, bár Loeb szakított időt egy F3000-es tesztre - épp a Hungaroringen -, valamint a Red Bull csapat angliai bázisán is eltöltött néhány napot az F1-es szimulátorban. A francia neve felmerült a Toro Rossótól elbocsátott Bourdais helyettesítésére, ám egyelőre a rali élvez prioritást, az utolsó, bahreini futamra - akkora véget ér a rali-vb - viszont alighanem Loeb ülhet majd a F1-es autóba.
A Stobart Ford jól teljesített az utóbbi futamokon, de egy finnországi dobogós helyezés óriási meglepetés lenne részükről. A Munchi's csapat viszont alaposan megerősödött. Az állandó szereplő Villagra mellé a finn Rantanen társult be, aki 2005 óta részt vesz a Finn-ralin, és tavaly, privátként, a hetedik helyen végzett. Változott a Citroën Junior csapat által pontszerzőnek nevezettek névsora, ezúttal Novikovra és Ogierre esett a választás, de természetesen rajthoz áll Rautenbach is.
Egyelőre ismét eldőlt a Xsara-307 kérdés, Petter Solberg marad a Citroënben. Loeb mellett ő szorongathatja meg leginkább a hazaiakat
Petter Solberg ismét powerboat versennyel ütötte el szabadidejét, de végre alkalmat kerített egy franciaországi teszt keretében a különböző WRC-k összehasonlítására. Ott volt jelenlegi autója, illetve egy Peugeot 307 WRC, folyamatosan cserélgette az autókat a norvég, majd meghozta a döntést: marad a Xsara. Tőle is jó szereplés várható Finnországban, annak ellenére, hogy ha valahová kell a motorerő, akkor ide biztosan. Számos egyéb privát egység is gyarapítja a királykategóriát: az említetteken kívül Ostberg, Al Quassimi, Ketomaa, Ketomäki, Arolainen, és Therman is WRC-vel indul.
A Formula-1-es Magyar Nagydíj ezüstérmese, Kimi Räikkonen már korábban is kacérkodott a ralizással. Idén már több futamon indult, Finnországban a világbajnoki sorozatban is bemutatkozik. Bár még soha nem versenyzett murván, Tommi Mäkinen segített neki a felkészülésben, és az ő ex-navigátora, Kaj Lindström diktál majd neki a hétvégén, így biztos jól fogja magát érezni az S2000-es Abarth Puntóban. Az időeredmények tekintetében remek összehasonlítási alap lesz az IRC sorozatban szereplő Hänninen és Anton Alén, akik szintén S2000-es autókkal (Skoda Fabia illetve Abarth Punto) neveztek.
Kimi Räikkönen körül zajlik az élet: az előző hétvégén második lett a Magyar Nagydíjon, majd Michael Schumacher személyében új csapattársat kapott, Finnországban pedig bemutatkozik a rali-világbajnokságban is
A mezőnyt ezúttal a JWRC-sek egészítik ki, akik hiánytalanul ott lesznek a rajtnál. A sorozat utolsó előtti állomása következik, így a három éllovas - Prokop, Kosciuszko és Burkart - között nagy csata várható.A verseny már csütörtök este megkezdődik, a hagyományosnak tekinthető szinkronpályás szuperspeciállal, majd három napon át további 22 szakaszt teljesítenek a versenyzők. A gyorsaságik egy része kicserélődött tavaly óta, sőt, van két vadonatúj is, ezért még a szokásosnál is nagyobb szerepe lesz a jó itinernek.
A világbajnokság állása:
1. | Hirvonen/Lehtinen | Ford Focus RS WRC | 58 |
2. | Loeb/Elena | Citroën C4 WRC | 57 |
3. | Sordo/Marti | Citroën C4 WRC | 39 |
4. | H. Solberg/Menkerud | Ford Focus RS WRC | 27 |
5. | Latvala/Anttila | Ford Focus RS WRC | 25 |
6. | P. Solberg/Mills | Citroën Xsara WRC | 25 |
7. | Wilson/Martin | Ford Focus RS WRC | 19 |
8. | Villagra/Perez-Companc | Ford Focus RS WRC | 14 |
A világbajnokság állása a gyártók közt:
1. | Citroën Total World Rally Team | 106 | |
2. | BP Ford Abu Dhabi World Rally Team | 89 | |
3. | Stobart VK M-Sport Ford Rally Team | 60 | |
4. | Citroën Junior Rally Team | 29 | |
5. | Munchi's Ford World Rally Team | 18 |
A világbajnokság állása, JWRC:
1. | Prokop/Tomanek | Citroën C2 S1600 | 36 |
2. | Kosciuszko/Szczepaniak | Suzuki Swift S1600 | 36 |
3. | Burkart/Kölbach | Suzuki Swift S1600 | 30 |