Remekül kezdett Hirvonen, de nagyon nehéz két nap vár még rá. Tavaly a végén kilenc másodperccel kapott ki Loebtől, idén visszavágna a finn
A csütörtök esti szuperspeciál tízezres tömeg előtt zajlott a Killeri nevű ügetőpályán. A versenyzők párosával indultak, rajtszám szerinti fordított sorrendben. Először akkor nyomta el a közönség hangja az autókét, amikor Kimi Räikkönen következett, nagy csatában mindössze 0,1 másodperccel maradt le Anton Aléntől, aki egy ugyanolyan S2000-es Abarth Puntóval indult, mint az F1-es pilóta. A végére maradt a legnagyobb műsorszám, a Loeb-Hirvonen párosítás. A francia volt a gyorsabb, és az abszolút legjobb időt is ő érte el .
Mindenki tudta, hogy az igazi verseny péntek reggel kezdődik. A körülmények ideálisak voltak, kellemes nyári idő fogadta az igen korán ébredő mezőnyt - az első szakasz rajtja helyi idő szerint fél nyolckor volt. A 29. születésnapját ünneplő Hirvonen kezdett a legjobban, Loeb és Sordo következtek mögötte. Latvala - lengyelországi baklövése után érthető módon - óvatosabban vezetett. Novikov már ezen a szakaszon alaposan összetörte a C4 WRC-t, nem értette pontosan amit navigátora diktált neki, és egy ugratót követően a fák közt végezte. Bár folytatták, végül a kiszakadt hátsó futómű miatt kiállni kényszerültek.
Nem adja olcsón a bőrét Loeb, szívósan tapad vetélytársára. Szombaton minden mozdulatának kiemelt jelentősége lesz
A következő gyorsaságit is Hirvonen nyerte, ezúttal Petter Solberg előtt, aki ezzel feljött az összetett második helyre. A különbségek még nagyon kicsit voltak, tizedmásodperces különbségek voltak a pilóták közt. Solberg dicsősége nem tartott sokáig, mert a negyedik pályán ő is elnézte az utolsó kanyart. A Xsara percekig volt az árokban, végül kiszabadították, de nem tudták folytatni a versenyt, viszont szombaton visszaállnak majd. A szakasz előtt Loeb állított a hajtáson, melynek meg is lett az eredménye, ő érte el a legjobb időt. Ugyanez megtörtént az ötödik szakaszon is, így a nap felénél Hirvonen előnye 3,6 másodpercre olvadt. A vezető duó mögött a második számú pilóták, Sordo és Latvala következtek, alig lemaradva, utánuk viszont jókora szünet, és kevésbé megszokott nevek szerepeltek az eredménylistán. Ostberg, Rantanen, Henning Solberg, és Ketomaa egészítették ki a vezető nyolcast, ők négyen egymással vívtak nagy csatát.
Délután megismétlődött a reggeli forgatókönyv: eleinte Hirvonen érte el a legjobb időket, majd Loeb visszavágott, mögöttük Sordo és Latvala követte az eseményeket, a többiek pedig tisztes távolból figyelték a négy gyári autó viadalát. Az esti szuperspeciálra négy másodperc előnnyel érkezett Hirvonen, de ebből Loeb még 0,7 másodpercet behozott az ismét teltházas ügetőn. A harmadik Sordo és a negyedik Latvala is fél percen belül vannak még, a többiek hátránya már egy percen túli. Remek napot zárt Rantanen, aki beugróként a Munchi's Ford második számú pilótája. A helyi versenyző az előkelő ötödik helyen áll, megelőzve Henning Solberget, a futómű problémákkal küszködő Ostberget, valamint Ketomaa-t. Ogier és Matthew Wilson egészítik ki el első tizest, ők azért valószínűleg jobb helyre várták magukat.
A JWRC kategóriában a cseh Prokop áll az élen, a legtöbb gyorsaságit ő nyerte, előnye tetemes a világbajnoki címre hajtó vetélytársai előtt. Leginkább a helyi Pinomäki tartja vele a lépést, de összetettben ő nem érdekelt. Burkart hátránya viszont már több mint egy, Kosciuszkoé pedig két perc, ők már csak valami nem várt eseményben bízhatnak.
Gyorsan belejött a murvás versenyzésbe Räikkönen. Navigátora, Kaj Lindström is elismeréssel adózott társa teljesítménye előtt, pedig ő a legjobbakhoz szokott, anno Mäkinennek is diktált
Várakozáson felül teljesít első murvás raliversenyén Kimi Räikkönen. A saját Abarth Puntójával induló F1-es világbajnok tartja a lépést kategóriatársaival, pedig azok - Hänninen, Tuohino és Alén - nagy nevek a szakmában. Egy-egy szakaszon még meg is előzte egyiküket-másikukat, az első nap után közvetlenül mögöttük, az abszolút 17. helyen áll. A Ferrari pilótája maga is elégedett eddigi teljesítményével.
Szombaton a rali leghosszabb és legnehezebb etapja következik, majdnem a versenytáv fele esik erre a napra. Minden tizedmásodpercnek komoly jelentősége lesz, ezzel tisztában van Hirvonen és Loeb is.
A verseny állása az első nap után:
1. | Hirvonen/Lehtinen | Ford Focus RS WRC | 1:04:12,3 |
2. | Loeb/Elena | Citroën C4 WRC | +3,3 |
3. | Sordo/Marti | Citroën C4 WRC | +20,0 |
4. | Latvala/Anttila | Ford Focus RS WRC | +30,1 |
5. | Rantanen/Lukka | Ford Focus RS WRC | +1:14,1 |
6. | H. Solberg/Menkerud | Ford Focus RS WRC | +1:16,7 |
7. | Ostberg/Andersson | Subaru Impreza WRC | +1:36,5 |
8. | Ketomaa/Sternberg | Subaru Impreza WRC | +1:38,4 |
A verseny állása az első nap után, JWRC:
1. | Prokop/Tomanek | Citroën C2 S1600 | 1:13:41,8 |
2. | Pinomäki/Kaskinen | Renault Clio R3 | +12,4 |
3. | Burkart/Kölbach | Suzuki Swift S1600 | +1:17,3 |