A vártnál is szorosabb a csata a Finn Ralin

Vágólapra másolva!
Számítani lehetett arra, hogy Hirvonen és Loeb közel lesznek egymáshoz, de még ehhez képest is nagy a csata kettejük közt. Räikkönen egyelőre várakozáson felül teljesít az Abarth Puntóval.
Vágólapra másolva!

Forrás: AFP
Forrás: AFP

Remekül kezdett Hirvonen, de nagyon nehéz két nap vár még rá. Tavaly a végén kilenc másodperccel kapott ki Loebtől, idén visszavágna a finn

A csütörtök esti szuperspeciál tízezres tömeg előtt zajlott a Killeri nevű ügetőpályán. A versenyzők párosával indultak, rajtszám szerinti fordított sorrendben. Először akkor nyomta el a közönség hangja az autókét, amikor Kimi Räikkönen következett, nagy csatában mindössze 0,1 másodperccel maradt le Anton Aléntől, aki egy ugyanolyan S2000-es Abarth Puntóval indult, mint az F1-es pilóta. A végére maradt a legnagyobb műsorszám, a Loeb-Hirvonen párosítás. A francia volt a gyorsabb, és az abszolút legjobb időt is ő érte el .

Mindenki tudta, hogy az igazi verseny péntek reggel kezdődik. A körülmények ideálisak voltak, kellemes nyári idő fogadta az igen korán ébredő mezőnyt - az első szakasz rajtja helyi idő szerint fél nyolckor volt. A 29. születésnapját ünneplő Hirvonen kezdett a legjobban, Loeb és Sordo következtek mögötte. Latvala - lengyelországi baklövése után érthető módon - óvatosabban vezetett. Novikov már ezen a szakaszon alaposan összetörte a C4 WRC-t, nem értette pontosan amit navigátora diktált neki, és egy ugratót követően a fák közt végezte. Bár folytatták, végül a kiszakadt hátsó futómű miatt kiállni kényszerültek.

Forrás: AFP
Forrás: AFP

Nem adja olcsón a bőrét Loeb, szívósan tapad vetélytársára. Szombaton minden mozdulatának kiemelt jelentősége lesz

A következő gyorsaságit is Hirvonen nyerte, ezúttal Petter Solberg előtt, aki ezzel feljött az összetett második helyre. A különbségek még nagyon kicsit voltak, tizedmásodperces különbségek voltak a pilóták közt. Solberg dicsősége nem tartott sokáig, mert a negyedik pályán ő is elnézte az utolsó kanyart. A Xsara percekig volt az árokban, végül kiszabadították, de nem tudták folytatni a versenyt, viszont szombaton visszaállnak majd. A szakasz előtt Loeb állított a hajtáson, melynek meg is lett az eredménye, ő érte el a legjobb időt. Ugyanez megtörtént az ötödik szakaszon is, így a nap felénél Hirvonen előnye 3,6 másodpercre olvadt. A vezető duó mögött a második számú pilóták, Sordo és Latvala következtek, alig lemaradva, utánuk viszont jókora szünet, és kevésbé megszokott nevek szerepeltek az eredménylistán. Ostberg, Rantanen, Henning Solberg, és Ketomaa egészítették ki a vezető nyolcast, ők négyen egymással vívtak nagy csatát.

Délután megismétlődött a reggeli forgatókönyv: eleinte Hirvonen érte el a legjobb időket, majd Loeb visszavágott, mögöttük Sordo és Latvala követte az eseményeket, a többiek pedig tisztes távolból figyelték a négy gyári autó viadalát. Az esti szuperspeciálra négy másodperc előnnyel érkezett Hirvonen, de ebből Loeb még 0,7 másodpercet behozott az ismét teltházas ügetőn. A harmadik Sordo és a negyedik Latvala is fél percen belül vannak még, a többiek hátránya már egy percen túli. Remek napot zárt Rantanen, aki beugróként a Munchi's Ford második számú pilótája. A helyi versenyző az előkelő ötödik helyen áll, megelőzve Henning Solberget, a futómű problémákkal küszködő Ostberget, valamint Ketomaa-t. Ogier és Matthew Wilson egészítik ki el első tizest, ők azért valószínűleg jobb helyre várták magukat.


A JWRC kategóriában a cseh Prokop áll az élen, a legtöbb gyorsaságit ő nyerte, előnye tetemes a világbajnoki címre hajtó vetélytársai előtt. Leginkább a helyi Pinomäki tartja vele a lépést, de összetettben ő nem érdekelt. Burkart hátránya viszont már több mint egy, Kosciuszkoé pedig két perc, ők már csak valami nem várt eseményben bízhatnak.

Forrás: AFP
Forrás: AFP

Gyorsan belejött a murvás versenyzésbe Räikkönen. Navigátora, Kaj Lindström is elismeréssel adózott társa teljesítménye előtt, pedig ő a legjobbakhoz szokott, anno Mäkinennek is diktált

Várakozáson felül teljesít első murvás raliversenyén Kimi Räikkönen. A saját Abarth Puntójával induló F1-es világbajnok tartja a lépést kategóriatársaival, pedig azok - Hänninen, Tuohino és Alén - nagy nevek a szakmában. Egy-egy szakaszon még meg is előzte egyiküket-másikukat, az első nap után közvetlenül mögöttük, az abszolút 17. helyen áll. A Ferrari pilótája maga is elégedett eddigi teljesítményével.

Szombaton a rali leghosszabb és legnehezebb etapja következik, majdnem a versenytáv fele esik erre a napra. Minden tizedmásodpercnek komoly jelentősége lesz, ezzel tisztában van Hirvonen és Loeb is.

A verseny állása az első nap után:

1.Hirvonen/LehtinenFord Focus RS WRC1:04:12,3
2.Loeb/ElenaCitroën C4 WRC+3,3
3.Sordo/MartiCitroën C4 WRC+20,0
4.Latvala/AnttilaFord Focus RS WRC+30,1
5.Rantanen/LukkaFord Focus RS WRC+1:14,1
6.H. Solberg/MenkerudFord Focus RS WRC+1:16,7
7.Ostberg/AnderssonSubaru Impreza WRC+1:36,5
8.Ketomaa/SternbergSubaru Impreza WRC+1:38,4


A verseny állása az első nap után, JWRC:

1.Prokop/TomanekCitroën C2 S16001:13:41,8
2.Pinomäki/KaskinenRenault Clio R3+12,4
3.Burkart/KölbachSuzuki Swift S1600+1:17,3


Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!