Tudtuk, hogy Norbi teljesítménye szúrja a konkurensek szemét, nem is kímélték, hamar vége lett az álmoknak. De kezdjük az elejéről.
Szépen indult a vasárnap, hiszen Michelisz Norbi a szombati győzelme után vasárnap egy harmadik helyezéssel átvette a vezetést a Seat Leon Európakupában, amely a legfontosabb számára ebben az évben. Ebben a bajnokságban nagyon jól állnak a dolgai, jelenleg magabiztos előnnyel vezeti a tabellát.
Az Európakupa futam után azonban nem volt idő lazsálni, szépen átült a WTCC autóba, majd felállt a rajtrácsra a kilencedik helyre. Tegnap még tizedik volt, de az időmérő után Jörg Müllert megbüntették, így Norbi egyet előrébb léphetett. Igazából számítani kellett rá, hogy a nagy vetélytársak nem fogják kímélni, nem nagyon tetszhet nekik, hogy egy beugró fiatal srác legyőzte a gyári versenyzők egy részét és az összes privátot. Sajnos a vészjóslás bejött.
Tudtuk, hogy Norbi óvatosan fog kezdeni, nem akar belekeveredni semmibe, de ebben a mezőnyben erre nincs lehetőség. A többiek kíméletlenül ráhúztak, tolták le az útról, majd a kettes kanyar bemeneténél az alkalmi csapattársa nemes egyszerűséggel kiütötte alóla a bal hátsó futóművet. Norbi próbálta megfogni a gépet, de nem igazán sikerült, így a kanyarból kifelé menet még összeütközött másokkal, sajnos a világbajnokságot vezető Yvan Müllerrel is. Nem szerencsés, hiszen a Seat Sporttól kapta ezt a lehetőséget, de nem tehetett róla.
A második futamra tehát nem maradt sok remény, a mezőny végéről vághatott neki, csupán egy jó kocsikázás lehetett a cél. Mellette ott a világbajnok, akihez ezúttal még csak közel sem mehetett. Yvan Müllernek csodával határos módon kellett valahogy felérnie pontszerző helyre, Norbi ezt még egy halvány tizednmásodpercig sem akadályozhatta. A rajtnál tehát egyből visszavett, így azonban bebújt mindenki. Sajnos a nagyon óvatos rajt után a kör második felében megint belekeveredett egy kis balhéba, az előtte lévő ugyanis annyira megijedt a Safety Car táblától, hogy nyomott egy satuféket. Norbi meg elvitte ölben. Újabb kitört kerék, ezúttal a jobb első. A nagy álom tehát nem sikerült, sőt még egy jóízűt sem sikerült autózni egy WTCC versenyen.
Szerencsére a csapat nem így gondolta, megjavították az autót, így 10 kör hátránnyal visszaküldték a versenybe. Megkapta a lehetőséget, hogy megmutassa milyen versenytempóra lett volna képes. Az eredmény csillagos ötös, ugyanis megfutotta a privátok között a leggyorsabb kört, ami egyébként a gyáriak között is elég jónak számít. Sajnos ennyi vigasz maradt.
De örüljünk annak, ami van: Norbi vezeti az Európakupát, ami a legfontosabb bajnokság lehet számára, hiszen innen vezethet a legkönnyebb út a WTCC-be. A tempója megvan hozzá, már csak egy kis szerencse kéne.