A Leon Cupra R ugyanazt a 265 lóerős, kétliteres turbómotort használja, mint az Audi S3, de a közvetlen befecskendezéses motor itt csak az első kerekeket hajtja. Ez az erőforrás a 240 lóerős Leon Cupra motorjától főként nagynyomású üzemanyag-befecskendezőjében különbözik, de a spanyolok szerint az autó még így is megfelel az Euro5-ös előírásoknak. Jelenleg nincs erősebb szériagyártású, Európa-szerte elérhető változat a típusból, bár Németországban már eddig is kapható volt a Seat kereskedésekben a 285 lóerős Cupra Edition, Hollandiában pedig a 310 lóerős Cupra 310 Limited Edition.
A Cupra R 25 plusz lóerejének hála 0,3 másodperccel gyorsabban, 6,1 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/órára, csúcssebessége 250 km/óra. Gyártója szerint a kocsi 8,1 literes fogyasztást produkál, amit nehéz lehet a gyakorlatban is elérni vele. A Leon Cupra R az új Golf GTI-ből ismert XDS nevű, elektronikus, önzáró differenciálművet szimuláló rendszerét is megkapja, amely kanyarból kigyorsításkor az ívbelső kereket fékezve javítja a tapadást.
Természetesen az autó megjelenésében is változik, hűtőrácsán és műszerfalán ott díszeleg az R-logó, de érdekesebbel lehetnek a Leon új alcantara kagylóülései, alumínium pedáljai, 19 colos kerekei, valamint 17 és 16 colos féktárcsái. Emellett az autó műszerfalára fehér LED lámpákat is kap.