Ahogy azt a korábbi alacsony felbontású képeken látni lehetett, az ix35 erősen hasonlít majd a Genfi Autószalonon bemutatott ix-ONIC tanulmányra. A bátor formaterv a Hyundai új formanyelvét vetíti előre, az európai változat csak néhány apróságban fog eltérni tőle külsejében. 36 hónapig fejlesztették a koreaiak és 157 millió eurót fektettek a projektbe, így nem meglepő, hogy sokat remélnek az új autótól.
Enyhe terepen is helyt áll majd az ix35, köszönhetően annak, hogy a lejtmenet-vezérlőt és hegymeneti elindulás-segítőt is kap. Újdonság még a Kia Soulban már látott, belső tükörbe épített tolatókamera-képernyő, és az üveg panorámatető.
A motorháztető alatt a koreai kivitelben a Hyundai új, kétliteres, 166 lóerős szívómotorja található, amelyet egy új fejlesztésű hatfokozatú automatikus váltóhoz kapcsoltak, ezért is jó eredmény a 8,5 literes átlagfogyasztás tőle. Míg ezzel az erőforrással csak elsőkerékhajtással érhető el a modell, a kétliteres 184 lóerős dízellel felszerelt változat már összkerékhajtással is rendelhető lesz, szintén automatikus váltóval, és 6,5 literes átlagfogyasztással.
Az európai kivitelben várhatóan egy 1,6 literes, 170 lóerő körüli turbómotor helyettesíti a kétliteres szívót. További részleteket az európai verzióról szeptember harmadikán a Frankfurti Autószalonon árul majd le a gyártó, míg az amerikaiaknak szánt ix35-öt novemberben, Los Angelesben mutatják csak be. Az európai változatot a Kia Zsolnai gyárában készítik majd, értékesítése jövő év elején indul. Vélhetően nem kell sokat várni az ix35 Kia változatára, az új Sportage-re sem.